اتکا به اقتصاد نفتی راهکاری برای حل مشکلات کشور نیست

اقتصاد متکی بر پایه نفت و دولت، دردی از اقتصاد کشور دوا نخواهد کرد، اگر قرار بود اقتصاد دولتی راهگشا باشد شرایط کشور هم اکنون بهتر از این بود.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، امروز (دوشنبه 12 مرداد ماه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد گفت: اقتصاد دولتی به گونه‌ای است که هم اکنون پس از تحریم در شرایطی قرار داریم که بخش خصوصی خود را تکامل یافته نمی‌بیند و در گفتگو با هیئتهای خارجی شرکتهای دولتی و شبه دولتی به پای میز مذاکره می‌نشینند.

وی افزود: اقتصاد نفتی هیچگاه دوای درد کشور نبوده است، اگر قرار بود چنین اقتصادی مشکلات را حل کند امروز کشور عربستان با آن همه منابع مالی به واسطه نفت، با بیکاری دست و پنجه نرم نمی‌کرد و کشور ما نیز از شرایط بهتری برخوردار بود.

جلال پور با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5 تصریح کرد: دولت گام بزرگی را در تعامل با جهان برداشته و یک پایه‌ریزی جدی را در تصمیم‌گیریها بنا گذاشت که انتظار داریم چنین حرکت مثبتب را در فضای اقتصادی کشور نیز بردارد.

رئیس اتاق بازگانی ایران عنوان کرد: انتظار داریم بخش خصوصی توانمندتر باشد، زیرا تاکنون خصوصی سازی را در راستای بهبود توانمندی بخش خصوصی انجام نداده‌ایم.

وی با بیان این که برای افزایش توانمندی بخش خصوصی باید فضای رقابتی و بدون رانت در اقتصاد کشور شکل گیرد گفت: تجربه نشان داده که امکان تغییر پارادایم در این بخش نیز وجود دارد.

کد خبر 244994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =