۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
  • کد خبر: 245061
ایران ۴ نیروگاه در قلب خلیج فارس راه‌اندازی کرد

یک مقام مسئول از راه اندازی چهار نیروگاه جدید مقیاس کوچک در جزیره تنب بزرگ خبر داد و برنامه جدید برقی ایران را در جزیره ابوموسی تشریح کرد.

به گزارش شانا، عبدالصاحب ارجمند در تشریح ساخت و بهره برداری از نیروگاههای مقیاس کوچک برق در جزایر ایرانی خلیج فارس، گفت: چهار نیروگاه مقیاس کوچک برق در جزیره تنب بزرگ طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اعلام این که این چهار نیروگاه جدید در مجموع از ظرفیت تولید پنج مگاوات برق برخوردار هستند، تصریح کرد: با بهره برداری از این مولدها مشکل تامین برق جزیره تنب بزرگ برطرف شد.

این مقام مسئول افزود: در طراحی این مولدها از آخرین تکنولوژی کنترلی استفاده شده، به گونه ای که تقسیم بار مولدها به صورت هوشمند انجام می شود که تاثیری بسزا در پایداری برق این جزیره ایرانی در خلیج فارس دارد.

ارجمند هزینه سرمایه‌گذاری ساخت و راه اندازی این نیروگاههای مقیاس کوچک را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: از سوی دیگر نیروگاه جدید ۱۰ مگاواتی جزیره ابوموسی هم اردیبهشت ماه به طور کامل وارد مدار شد و کل بار برق این جزیره را تامین می کند.

وی با اشاره به رطوبت بسیار بالای جزایر ایرانی و فرسودگی سریع شبکه های برق، تاکید کرد: به منظور رفع فرسودگی شبکه‌های برق، در حال حاضر طرح زمینی کردن شبکه برق جزیره ابوموسی در دست اقدام است که تا هفته دولت،  ۸ کیلومتر خط کابلی و ۳۱ دستگاه پست زمینی احداث و راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: برنامه بعدی برقی در جزیره ابوموسی زمینی کردن شبکه های برق این جزیره ایرانی در خلیج فارس تا پایان سال است.

کد خبر 245061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =