صنعت برق نیازمند جذب سالانه 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری است

وزیر نیرو از آمادگی این دستگاه برای جذب سرمایه گذاریهای جدید خبر داد و گفت: صنعت برق سالانه به دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش توزیع و انتقال نیازمند است.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید چیت چیان امروز (سه‌شنبه 28 مهرماه) در دومین روز همایش نفت و نیرو با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی  گفت: بازار برق ایران گسترده و متنوع است و ازاین‌رو، انجام سرمایه‌گذاری جدید سبب تحول در آن می‌شود.

 وزیر نیرو افزود: در این مسیر مشوقهای حمایتی لازم پیش‌بینی‌شده است.

 عضو هیئت دولت، گفت: تلاش داریم کیفیت و بازدهی نیروگاه‌ها زیر 58 درصد نباشد. ازاین‌رو، برنامه ریزیهای مشخصی برای افزایش بازدهی نیروگاه ها تدوین‌شده است.

وی بابیان این‌که قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با توجه به نوع فناوری و ظرفیت نیروگاه‌ها متنوع است، گفت: این رقم از 250 تومان برای هر کیلووات تا 975 تومان متغیر است.

 چیت چیان افزود: وزارت نیرو از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند و افزون بر این، تولیدکنندگان برق که از تجهیزات ساخت داخل استفاده می‌کنند از جایزه 15 درصد قیمت تضمینی بهره‌مند‌ می‌شوند.

وزیر نیرو افزود: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو، تولید در مراکز مصرف برق است. بدین ترتیب، تولیدکنندگان یوتیلیتی می‌توانند مازاد برق مصرفی خود را به فروش برسانند.

وی با بیان این‌که هدف ما کاهش تلفات شبکه است، افزود: ارتقا کیفیت و افزایش رضایتمندی مشترکین از راهبردهای وزارت نیرو است.

 وزیر نیرو افزود: تولید همزمان آب و برق موردحمایت وزارت نیرو است و می‌توان در سواحل از بازیافت حرارت تولید برق یک میلیارد مترمکعب آب شیرین تولید کرد. 

کد خبر 248730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =