۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 259589
شرط گذاشتن برای تهران منطقی نیست

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین خطاب به فعالان اقتصادی آلمان گفت: اکنون به دلیل شرائط مطلوب ایران، شما رقبای جدی دارید؛ بنابراین شرط و شروط گذاشتن برای جمهوری اسلامی ایران منطقی نیست.

«علی ماجدی» امروز (سه شنبه ـ 15 اردیبهشت ماه) در نشست همکاری فعالان اقتصادی ایران و جمهوری فدرال آلمان افزود: با رویکرد دولت یازدهم بتازگی رئیسان جمهوری چین، کره جنوبی، ژاپن و ایتالیا در ایران حضور یافتند و رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به ایتالیا و فرانسه سفر کرد.

ماجدی گفت: ایران با برخورداری از انرژی فراوان و نیروی انسانی تحصیلکرده و ارزان، توانایی نخست توسعه منطقه خاورمیانه را دارد.

وی راهکار بلندمدت تامین صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم بویژه به توجه به روانه شدن پناهجویان به سوی کشورهای اروپایی مانند آلمان را «توسعه منطقه و ارتقای سطح زندگی ساکنان آن» دانست و همکاری شرکتهای ایرانی و آلمانی را همسو با رشد و توسعه منطقه خواند.

ماجدی افزود: فلسفه جهانی شدن ایجاب می کند منطقه خاورمیانه از این وضع نجات پیدا کند و کشورها و شرکتهایی موفق اند که بدانند سرمایه گذاری در کدام کشور منطقه مهم است. 

وی اضافه کرد: شرائط حاکم بر اقتصاد جهان به گونه ای است که اگر نتوانیم آینده را آنگونه که باید پیش بینی کنیم به یقین زیان می بینیم. 

وی ادامه داد: امروز جهانی شدن یک واقعیت و پیدایش رقبای جدید در صحنه بین المللی یک حقیقت محض است. امروز اقتصاد چین و هند نشان می دهد که روند اقتصاد دنیا تا دهه 2050 تغییر می کند و آمریکا دیگر اقتصاد نخست جهان و آلمان در رده سوم جهان نخواهد بود. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین خطاب به فعالان اقتصادی آلمان گفت: امروز به ایران به عنوان یک بازار مصرفی 80 میلیونی نگاه نکنید؛ بلکه کشور ما یک فرصت سرمایه گذاری است که می توانید کالاهای خود را با همان کیفیت به قیمت پایین تر در آن تولید کنید و به بازارهای منطقه نزدیک باشید.

به گفته وی، شرکت زیمنس آلمان پیشینه همکاری 140 ساله با ایران دارد و به تازگی با انتقال فناوری نوع F نه فقط این دانش را در نیروگاههای نوین ایران بلکه در کشورهای همسایه نیز به کار گرفته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین گفت: امروز با وجود گرفتاریهایی که در بخش بانکی داریم به عنوان نماینده ایران در آلمان شاهدم دو جلسه برای حل معضلات بانکی در آلمان و یک نشست در تهران برگزار شد و دولت آلمان با خزانه داری برای رفع معضل همکاریهای بانکی صحبت کرد. 

وی خواستار روزآمدکردن هر چه زودتر سیستم بانکی ایران شد.

قرار بود نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و آلمان پس از 14 سال توقف، اردیبهشت ماه امسال با حضور «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که معاون صدراعظم این کشور است، برگزار شود که به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان سفر گابریل به تهران به دلیل بیمار شدن وی به تاخیر افتاد.

کد خبر 259589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =