عمل و اقدام، چاشنی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است

اقتصاد مقاومتی روند رشد و توسعه کشور را شتاب می‌دهد اما تحقق این موضوع درگرو اقدام، عمل و پرهیز از شعارزدگی است.

به گزارش شانا، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با یادآوری نام‌گذاری سال 95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی گام بزرگی در مسیر توسعه کشور است اما باید در این مسیر از شعارزدگی پرهیز کرد و اقدامهای عمل‌گرایانه انجام داد.

کاظم جلالی، تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند تعامل تمام دستگاهها، مسئولان و مردم دانست و گفت: سپردن امور اقتصادی به مردم، الفبای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید بر این که قانون‌گذاری نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس است، گفت: اگر دولتها در ابتدای راه با مجالس در امر قانون‌نویسی همکاری کنند، در اجرا بهتر عمل خواهند کرد.

وی افزود: مرکز پژوهشهای مجلس باید بر اساس اولویتهای اساسی کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، فعالیتهای کارشناسی و پژوهشی خود را به‌پیش ببرد.

جلالی با تاکید بر اهمیت تعامل مرکز پژوهشها با مراکز علمی و پژوهشی، یادآور شد: مرکز پژوهشهای مجلس در راستای وظایف خود در حوزه تقنین (قانون گذاری) به دنبال همکاری بیشتر با مراکز پژوهشی و استفاده از توان کارشناسی و همچنین انجمنهای علمی کشور است.

نشست پژوهشگران و کارکنان مرکز پژوهشهای مجلس با کاظم جلالی و همچنین تکریم و معارفه جمعی از معاونان و مدیران مرکز عصر دیروز (سه‌شنبه 5 مردادماه) برگزار شد.
کد خبر 265826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =