روسیه پیش نویس نقشه راه توسعه روابط صنعتی را به ایران ارائه کرد

دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در مذاکره با محمود واعظی وزیر ارتباطات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور، اعلام کرد: در متن پیش نویس نقشه راه توسعه همکاریهای صنعتی دو کشور که به تهران ارائه کردیم، اجرای مشترک 70 طرح پیشنهاد شده است.

 به گزارش شانا، در نشست هیئت ایرانی و روسی که دیروز (پنجشنبه، هفتم مردادماه) در مسکو برگزار شد، مانتوروف گفت: زمینه های زیادی برای همکاری ایران و روسیه در بخشهای مختلف بویژه انرژی، نفتی و گازی، صنعتی و همچنین کشاورزی وجود دارد که ما از آن استقبال می کنیم.

وی در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه انجام شد، اظهار کرد: شرکتهای روسی علاقه مند به اجرای طرحهای مشترک در زمینه های مختلف از جمله خودروسازی و تولیدات دیگر نیز هستند.

مانتوروف  در ادامه با اشاره به امضای یک تفاهم نامه در سفر اواخر سال 94 خود به ایران، گفت: با توجه به مباحث مطرح شده و بررس های انجام گرفته، در تدوین نقشه راه همکاریهای صنعتی، اجرای 70 پروژه تعریف شده است که متن پیش نویس آن اخیرا برای بررسی در اختیار ایران قرار گرفته و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وزیر صنعت و تجارت روسیه همچنین به علاقه این کشور برای تولید مشترک واگنهای باری با ایران، تصمیمهای شرکت بیمه ای اکسیار برای شرکت راه آهن ایران، داروسازی و بیوفناوری اشاره کرد و گفت: از آغاز امسال در مذاکرات مقامهای دو کشور 18 پروژه با اولویت اجرا تعیین شده است.

وزیر ارتباطات ایران نیز در این نشست اظهار کرد: عرصه های مختلف و پربازده صنعتی نیازمند توجه بیشتری برای بهره برداری با هدف افزایش سطح همکاریهاست، زیرا فرصتهای بسیار زیادی در این بخش وجود دارد.

واعظی ادامه داد: صنعتگران ایرانی از دیرباز با صنایع روسیه آشنایی دارند، ولی شرایط کنونی با توجه به ظرفیتهای موجود بهره برداری نشده، رضایت بخش نیست و تعیین نقشه راه همکاری صنعتی برای ایجاد شتاب کاربردی است که در آینده ای نزدیک نهایی می شود و در سند نشست آتی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور درج و پیگیری خواهد شد. 

وزیر ارتباطات همچنین تعریف 70 پروژه برای همکاری در چارچوب نقشه راه توسعه همکار های صنعتی دو کشور و تعیین 18 طرح اولویت دار از میان آنها را مفید خواند.

کد خبر 265915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =