بهبود فرآیند برداشت نفت و گاز از مخازن اصل راهبردی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن، افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی را بهینه سازی در برداشت نفت خام ارزیابی کرد و گفت: بهبود فرایند تولید و مصرف انرژی اصل راهبردی است.

غلام محمد زارعی درباره اهمیت ازدیاد برداشت از میدان‎های نفتی ایران به خبرنگار شانا گفت: ازدیاد برداشت نفت خام از میدان‌های قدیمی ایران از اولویت‏‎های اصلی صنعت نفت و گاز ایران به شمار می آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: برای اجرای مطلوب پروژه‎های افزایش ضریب بازیافت از مخازن قدیمی باید تلاش کرد، زیرا ارتقای یک درصدی ضریب بازیافت از مخازن قدیمی،تولید نفت خام و در پی آن درآمدی بیشتری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس دهم بهینه سازی در مصرف انرژی و سوخت را یک اصل راهبردی دانست، بنابراین، باید برای تحقق این هدف از فناوری‎های روزآمد دنیا بهره مند شد.

وی افزود: سرمایه گذاری مطلوب و استفاده از فناوری‎ های نو از لازمه‎های تحقق اهداف ازدیاد برداشت از مخازن قدیمی و توسعه میدان‎ها و ذخایر جدید است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی، محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن عنوان کرد و گفت: امیدوارم این هدف به یک خواست ملی بدل شود.

وزیر نفت از همه به‌ویژه رسانه‌ها خواست موضوع ضرورت ازدیاد برداشت را مورد توجه قرار دهند.

 

کد خبر 270737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =