ثبت رکورد انتقال گاز به استان‌های شمالی کشور در ۱۴۰۲

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از رکورد ۱۰۲ میلیون مترمکعب حجم انتقال گاز از این منطقه عملیاتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی گفت: اجرای برنامه و پروژه‌های سال ۱۴۰۲ با تلاش همکاران متعهد و پرتلاش، به‌طور کامل و به درستی محقق شد.

وی یکی از موارد تهدید شبکه شمال کشور در سالی که گذشت را طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در این منطقه اعلام کرد و افزود: بیش از ۵۰ پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها در سال‌های اخیر با موفقیت اجرا شده و اگر نتایج مطلوب این پروژه‌ها نبود، سیل‌های پارسال که به گفته کارشناسان در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، می‌توانست خطر بزرگی را در شبکه ایجاد کند.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با وجود سیل‌های ویرانگر خطوط لوله این منطقه عملیاتی بدون هیچ اختلالی مأموریت اصلی خود یعنی انتقال پایدار گاز در شمال کشور را به خوبی به سرانجام رساند.

مفخمی اظهار کرد: با کاهش دمای شدید در فصل سرما و افزایش مصرف گاز، شبکه شمال کشور تحت شعاع قرار می‌گیرد اما با اقدام‌های پیشگیرانه از جمله پیگرانی هوشمند و ۶۰۰ مورد بازرسی و تعمیرات خطوط لوله در چند سال اخیر سبب شد که هیچ شیری در زمستان پارسال بسته نشود و هیچ اختلال و قطعی گاز در شمال کشور رخ ندهد.  

وی با بیان اینکه در بخش تأسیسات، بازرسی ادواری و قطعات اصلی که نیاز به تعویض بود، انجام شد، گفت: درصد قابلیت اطمینان فنی ایستگاه‌های منطقه ۱۰۰ درصد است و پارسال رکورد انتقال ۱۰۲ میلیون مترمکعب در روز را داشته‌ایم.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ضمن قدردانی از همه کارکنان این منطقه اعم از ستادی و عملیاتی، یادآور شد: تحقق مأموریت سازمانی شرکت انتقال گاز ایران در شمال کشور حاصل زحمات خانواده بزرگ منطقه ۹ است که شبانه‌روز تلاش کردند تا بتوانیم از زمستان سخت و سرد سال ۱۴۰۲ با موفقیت عبور کنیم.

کد خبر 639825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =