کارگروه‌های جهش تولید در صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به‌منظور تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان شرکت مادر تخصصی این صنعت، برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است و عوامل کاهش تولید و موانع پیش روی تولید در نشست‌های تخصصی‌تر تشریح خواهد شد.

وی جمع‌آوری گازهای مشعل را از برنامه‌های اولویت‌دار در صنعت پتروشیمی عنوان کرد و ادامه داد: با فرآورش گازهای جمع‌آوری‌شده به بخشی از تأمین خوراک مجتمع‌ها کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی پارسال در عرضه اعتباری محصولات شاهکار کردند، تصریح کرد: ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی انجام شد که هدیه‌ای به صنایع پایین‌دست کشور بود.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۹ درصد گاز تولیدی خوراک پتروشیمی‌های کشور است، تأکید کرد: همچنان پیگیر تأمین خوراک پایدار مجتمع‌های پتروشیمی که مجوز آنها از سوی وزارت نفت داده شده است، هستیم و از شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تقاضا داریم جایگاه نخست را برای صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی قائل شوند، زیرا مشتری گران‌ترین گاز کشور، این صنعت است.

وی گفت: توقع است که شرکت‌های پتروشیمی نیز با کمترین هدررفت ظرفیت تولید این صنعت، بیشترین آورده را برای کشور به ارمغان بیاورند که به این منظور بی‌شک موضوع خوراک واحدهای پتروشیمی در شورای معاونان وزیر نفت مطرح و پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت اظهار امیدواری کرد که با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و تأمین خوراک پایدار جهش تولید را رقم خواهیم زد و سرمایه‌گذاری‌های تازه در سال‌های آینده می‌تواند پشتوانه محکمی برای افزایش تولید این صنعت باشد.

شاهمیرزایی با بیان اینکه گازهای مشعل شرق و غرب کارون به همت صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند، تصریح کرد: هلدینگ‌های پتروشیمی نیز سرمایه‌گذاری برای ورود به توسعه بالادست نفت را به‌منظور تأمین خوراک پایدار در دستور کار قرار دارند.

نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) به‌منظور تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران ارشد این صنعت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

کد خبر 639620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =