نخستین واحد قطب سوم پتروشیمی ایران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران از بهره‌برداری از مرحله نخست یوتیلیتی به‌عنوان نخستین واحد در منطقه مکران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ۲ واحد متانول نیز تا پایان امسال وارد مرحله پیش تولید خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا منیری‌ابیانه امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به‌منظور تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: مکران به عنوان قطب سوم پتروشیمی ایران از سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری و تا سال ۱۳۹۶ تعریف اقتصادی پروژه کامل شد، این پروژه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ متوقف و پس از آن اجرای آن آغاز شد.

وی افزود: ۸ میلیارد دلار پروژه در قطب سوم پتروشیمی در حال سرمایه‌گذاری است که همه بخش خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران ادامه داد: نخستین تجربه اجرای طرح MTO (تبدیل متانول به الفین) در این منطقه اجرا می‌شود که هم‌اکنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منیری‌ابیانه با بیان اینکه امسال فاز نخست یوتیلیتی به‌عنوان نخستین واحد در مکران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۲ واحد متانول نیز تا پایان سال وارد مرحله پیش تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۴۰ نفر در سال ۱۳۹۹ در این قطب اشتغال داشتند که هم‌اکنون این رقم از ۵ هزار نفر عبور کرده است.

نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) به‌منظور تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران ارشد این صنعت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

کد خبر 639654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =