ایستگاه تقویت فشار میدان گازی نار به زودی راه اندازی می شود

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آمادگی گازگیری و را اندازی ایستگاه تقویت فشار میدان نار در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با راه اندازی ایستگاه تقویت فشار در این میدان، از افت تولید روزانه 15 تا 20 میلیون متر مکعبی گاز در منطقه نار جلوگیری شود.

مهندس محمود برزو در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که عملیات اجرایی پروژه ایستگاه تقویت فشار نار به پایان رسیده است، گفت: برای راه اندازی تاسیسات این ایستگاه تقویت فشار، لازم است حدود 10 میلیون متر مکعب به طور موقت از تولید میدان نار کاسته شود.

وی با بیان این که ایستگاه تقویت فشار نار به زودی آماده دریافت گاز است، افزود: در صورت شدت نیافتن برودت هوا، چاه های جدید حفاری شده و افزایش تولید حاصل از آن در مناطق مختلف زیر پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جوابگوی این میزان افت تولید (10 میلیون متر مکعب) خواهد بود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: از زمان بهره برداری از میدان گازی نار تا کنون، 72 درصد از ذخیره گاز آن برداشت شده است و پیش بینی می شود با راه اندازی ایستگاه تقویت فشار در این میدان، از افت تولید 15 تا 20 میلیون متر مکعبی در منطقه نار جلوگیری شود.

برزو افزود: در صورت حفاری 6 حلقه چاه جدید در مناطق نار و کنگان، تولید روزانه از آنها در زمستان امسال به 117 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

بر پایه این گزارش، حفظ روند تولید میدان های نار و کنگان در آینده به نصب تفکیک گرها بستگی دارد و با توجه به روند مناسب و حفاری چاه های جدید دو میدان نار و کنگان، تولید این میزان گاز دور از انتظار نخواهد بود.

مناطق عملیاتی نار و کنگان واقع در استان بوشهر شامل دو مخزن نار و کنگان است که بزرگ ترین مخزن گازی خشکی در خاورمیانه به شمار می آیند و هم اکنون روزانه حدود 105 میلیون متر مکعب گاز از این دو میدان برداشت می شود.

کد خبر 136989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =