۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
  • کد خبر: 233915
عراق قیمت نفت را در بودجه به 55 دلار کاهش داد

سقوط قیمتهای جهانی نفت، عراق را وادار به اصلاح قیمت نفت در بودجه 2015 و همچنین کاهش هزینه های جاری خود کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ادامه افت قیمت نفت دولت عراق را مجبور کرد که روز سه شنبه (هفتم بهمن ماه) پیش بینی قیمت نفت در بودجه سال 2015 را از 60 دلار به 55 دلار کاهش دهد.

همچنین هزینه های سال 2015 عراق نیز به 119 تریلیون دینار عراق (105 میلیارد دلار) اصلاح شد. با وجود این، کسری بودجه این کشور در سال جاری به 25 تریلیون دینار می رسد.

گفته می شود تصمیم دولت به کاهش قیمت نفت در بودجه توانست نظر برخی نمایندگان مجلس عراق را به خود جلب کند. این نمایندگان قیمت پیشین را غیر واقعی تلقی می کردند. در همین حال، نفت برنت همچنان با بهایی کمتر از 50 دلار برای هر بشکه معامله می شود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، هفته گذشته نگرانی خود را از افت قیمتهای نفت و اثر آن بر مقابله داعش ابراز کرده بود. وی گفت که ادامه سقوط قیمت نفت می تواند به مبارزات نظامی عراق با شبه نظامیان داعش ضربه بزند.

با وجود این، هنوز مشخص نیست کدام بخشها در اصلاحیه بودجه جدید عراق شامل کاهش هزینه شده اند. در همین حال، اصلاحیه بودجه عراق باید منتظر تائید مجلس بماند. قرار است مجلس عراق روز پنجشنبه (هشتم بهمن ماه) اصلاحیه بودجه را بررسی کند.

 

کد خبر 233915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =