بنزین توزیع شده در استان تهران مطابق با استاندارد یورو 4 است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر این‌که باید به سمت توزیع بنزین یورو 5 حرکت کنیم، گفت: بنزین توزیع شده در استان تهران مطابق با استاندارد یورو 4 است.

به گزارش شانا، کیومرث کلانتری، به دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۳ هیئت وزیران و همچنین بر اساس قانون هوای پاک تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است، در کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها و به‌ویژه تهران نیز حدود ۲۶ دستگاه اجرایی دارای وظایف قانونی هستند که باید اقدام‌هایی در این باره انجام دهند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران افزود: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون هوای پاک و مصوبه هیئت وزیران نقشی نظارتی دارد، از این رو دستگاه‌ها موظفند عملکرد خود را به سازمان حفاظت محیط زیست و به کارگروه ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: وضع کیفی سوخت توزیع شده در تهران نیز در دستور کار این نشت قرار داشت که در این جلسه مسئولان وزارت نفت گزارشی از کیفیت سوخت توزیعی همسو با تعهدات این وزارتخانه ارائه کردند.

وی با اشاره به این‌که بنزینی که در استان تهران توزیع می‌شود بنزین با استاندارد یورو4 است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت باید از سال 93 به مدت 36 ماه علاوه بر این‌که بنزین یورو4 توزیع شود به سمت توزیع بنزین با استاندارد یورو5 حرکت کنیم و بر همین اساس کارگروه درخواست ارتقا بنزین از یورو 4 به 5 را طبق مصوبه سال ۹۳ ارائه کرد.

کلانتری به توزیع گازوئیل در استان تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه گازوئیل توزیع شده در تهران دارای 50ppm گوگرد است که حرکت بسیار خوبی است، تغییر کیفیت سوخت و ارتقای آن از یورو ۲ به یورو ۴ در دولت یازدهم و در پی آن در دولت دوازدهم بدون شک وضع روزهای سالم در استان تهران را افزایش خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان این‌که در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱۹۰ روز هوای ناسالم داشتیم، اما پارسال به ۸۹ روز هوای ناسالم در تهران رسیدیم، افزود: همین تعداد هوای ناسالم نیز زیاد است و با تدابیری که اندیشیده شده است باید بتوانیم آلودگی هوای ناشی از احتراق و زندگی روزمره شهری را کاهش دهیم.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با اشاره به این‌که در بخش دیگر این جلسه در باره جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی شامل کاربراتوری و انژکتوری مطرح شد، تصریح کرد: این موضوع نیازمند یک برنامه زمان بندی شده است، بر اساس گزارش نیروی انتظامی، از ابتدای امسال شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع است، اما موتورسیکلت‌های انژکتوری همچنان پلاک‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بیشتر مشکل آلودگی هوای تهران مدیریتی است، عنوان کرد: اگر همه دستگاه‌ها به عملکرد خود عمل کنند و شهروندان همکاری لازم را داشته باشند، مهار آلودگی در حد قابل قبول امکان‌پذیر است.

کد خبر 279632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =