آغاز کنترل نوروزی مجاری عرضه سوخت در منطقه هرمزگان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان از آغاز کنترل مجاری عرضه سوخت بابت تامین کیفی و کمی سوخت و همچنین امکانات موجود در آنها خبر داد.

جلال‌الدین مراد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که از تاریخ 12 اسفندماه با تشکیل گروه‌های کنترل و گشت‌زنی، مراحل نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت استان هرمزگان آغاز شده است، افزود: این گروه‌ها امکانات مورد نیاز مسافران از جمله نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و ... را نظارت و ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون 145 جایگاه عرضه سوخت مایع در این منطقه وجود دارد که روزانه 2 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین و 3.5 میلیون لیتر گازوئیل مورد نیاز استان را تامین می‌کند.

مراد تاکید کرد: مسیرهای اصلی و پرتردد استان دارای مجتمع‌های رفاهی است که این مراکز نیز از سوی گروه‌های گشت‌زنی مشترک با راهداری بررسی و کنترل می‌شوند.

وی گفت: کنترل مجتمع‌های خدماتی و مجاری عرضه در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت و هموطنان اطمینان داشته باشند که مشکلی در تامین سوخت و امکانات مورد نیاز نخواهند داشت.

کاهش مصرف گازوئیل در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان با بیان این که از روز 25 اسفند تا پایان 15 فروردین، اسکله شهید رجایی تعطیل و تردد ماشین‌های سنگین در جاده‌های استان ممنوع می‌شود، افزود: در این ایام، مصرف گازوئیل به شدت کاهش می‌یابد.

مراد گفت: البته افزایش مصرف بنزین تا روزانه 3.5 میلیون لیتر در ایام تعطیلات پیش‌بینی می‌شود.

مقایسه مصرف سوخت امسال و پارسال

مراد با بیان این‌که سال 1395، در مجموع 784 میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در این منطقه مصرف شده است، افزود: این میزان در 11 ماه امسال (منتهی به یکم اسفند) 789 میلیون لیتر بوده است.

وی مصرف نفت‌گاز پارسال و 11 ماه امسال را به ترتیب یک میلیارد و 497 میلیون لیتر و یک میلیارد و 574 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: مصرف نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل، پارسال 621 میلیون لیتر و امسال تا اول اسفند 659 میلیون لیتر بوده است.

مراد تعداد مصرف‌کننده‌های عمده نفت‌گاز به جز شناورها را 1273 مورد، تعداد شناورهای صیادی را 2154 مورد، تعداد شناورهای تجاری را 1382مورد، تعداد مجاری عرضه سوخت مایع را 145جایگاه و تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی را 20 جایگاه عنوان کرد. 

افزایش مصرف سوخت شناورها در تعطیلات

وی با بیان این‌که 50 فروند شناور مسافربری وجود دارند که در مواقع عادی ماهانه 600 هزار لیتر نفت گاز مصرف می‌کنند، افزود: مصرف شناورها در تعطیلات به حدود 800 هزار لیتر در ماه می‌رسد.

مراد ادامه داد: همچنین در بندر پل نیز 25 شناور بارج برای حمل‌ خودرو وجود دارد که حدود 2 میلیون و 500 تا 3 میلیون و 500 هزار لیتر نفت گاز در ماه مصرف دارند، اما مصرف این میزان شناور با 10 شناور اضافه برای تعطیلات به حدود 5 میلیون و 250 هزار لیتر در ماه می‌رسد.

کد خبر 281715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =