افزایش زودهنگام تولید بنزین به 95.5 میلیون لیتر در روز

با توجه به نیاز کنونی و افزایش تولید بنزین به روزانه 95 میلیون و 500 هزار لیتر در روزهای آینده، جای هیچ گونه نگرانی در تامین بنزین مورد نیاز کشور وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا آرمان‌مقدم، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت گفت: به دلیل همزمانی افزایش مصرف بنزین با تعمیرات اساسی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده ماده افزودنی (MTBE)، بخشی از ظرفیت تولید بنزین کشور به کارگرفته نشده است.

وی با بیان این‌که به‌زودی و با تامین (MTBE) موردنیاز، تولید بنزین به روزانه 95.5 میلیون لیتر می‌رسد، افزود: این در حالی است که میانگین تولید روزانه بنزین از ابتدای مردادماه به 93 میلیون و 80 هزار لیتر رسیده که در مقایسه با تولید ماه گذشته که 87 میلیون و 260 هزار لیتر بود، رشد 6.7 درصدی داشته است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مقایسه آمار تولید بنزین در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تصریح کرد: میانگین تولید بنزین در تیرماه امسال برابر با 87 میلیون و 300 هزار لیتر لیتر بود که نسبت به تولید 67 میلیون و 600 هزار لیتری پارسال، بیانگر رشد 29.1 درصدی تولید بنزین کشور است.

کد خبر 283964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =