ظرفیت تولید نفت شرکت نفت مناطق مرکزی به 150 هزار بشکه در روز می رسد

مدیر طرح های توسعه ای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تولید نفت این شرکت را 122 هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: تولید نفت این شرکت تا پایان امسال به 150 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

مهندس محمود برزو در گفت و گو با خبرنگار شانا، از بهره برداری واحد نمک زدایی نفت شهر و میدان گازی تنگه بیجار در تابستان امسال خبر داد و افزود: ظرفیت واحد نمک زدایی نفت شهر، 15 هزار بشکه در روز است.

وی افزایش 150 هزار بشکه ای ظرفیت نفت شرکت نفت مناطق مرکزی تا پایان امسال را نتیجه افزایش ظرفیت میدان های شرکت «نفت و گاز غرب مناطق مرکزی ایران» اعلام کرد و گفت: میدان های سرکان و ماله کوه، پایدار و پایدار غرب، چشمه خوش، دهلران و نفت شهر از میدان های شرکت نفت و گاز غرب به شمار می آیند.

وی با بیان این که با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه 16 میدان نفتی در این شرکت، در مجموع  134 هزار بشکه به ظرفیت نفت خام کشور می افزاید، افزود: با اجرای کامل طرح های توسعه ای میدان های نفتی چشمه خوش، دهلران، سرکان و ماله کوه، پایدار و پایدار غرب و خشت، سروستان و سعادت آباد، افزایش تولید نفت خام یاد شده تا پایان برنامه چهارم توسعه محقق خواهد شد. 

مدیر طرح های توسعه ای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، به توان تولید گاز کنونی این شرکت اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید گاز این شرکت هم اکنون بیش از 265 میلیون متر مکعب در روز است که با بهره برداری کامل منطقه پارسیان شامل میدان های گازی هما، شانول، وراوی و تابناک، همچنین بهره برداری از میدان گازی تنگه بیجار، این ظرفیت تا پایان امسال به 310 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

برزو، با بیان این که بهره برداری از طرح توسعه میدان پایدار و پایدار غرب نیز از برنامه های زمستان امسال است، گفت: در اجرای این پروژه، حفاری 6 حلقه چاه تولیدی و 3 حلقه چاه تعمیری گنجانده شده است که فعالیت 3 حلقه چاه تعمیری به پایان رسیده است و حفاری سه حلقه چاه تولیدی میدان های یاد شده، مراحل پایانی را می گذراند.

وی، به پیشرفت کار در طرح های توسعه ای در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: در میدان چشمه خوش 6 حلقه چاه تولیدی و 2 چاه تزریقی در دستور قرار دارد که حفاری دو حلقه چاه تولیدی باقی مانده است.

مدیر طرح های توسعه ای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، تصریح کرد: در اجرای طرح توسعه میدان های نفتی سرکان و ماله کوه، حفاری 2 حلقه چاه گنجانده شده است که حفاری یک حلقه چاه به پایان رسیده و در اجرای طرح توسعه میدان نفتی دهلران، حفاری 6 حلقه چاه تولیدی و 3 حلقه چاه تعمیری وجود دارد که فعالیت چاه های تعمیری به پایان رسیده و در چاه های تولیدی، حفاری یک چاه باقی مانده است.  

به گزارش خبرنگار شانا، در اجرای طرح توسعه 16 میدان نفتی مناطق مرکزی، 7 میدان « پایدار، پایدار غرب، سرکان، دهلران، ماله کوه، کبود و دانان »، در غرب کشور و 9 میدان «خشت، کوه کاکی، سروستان، سعادت آباد، شروم، ریگ، دودرو، بوشهر و بوشگان» در منطقه زاگرس واقع شده اند که با توجه به موقعیت جغرافیایی میدان ها، بهره برداری از آنها به طور مستقل یا مشترک انجام می شود.
پس از انجام مطالعات، توسعه 9 میدان « پایدار، پایدار غرب، سرکان، دهلران، سعادت آباد، ماله کوه، خشت، سروستان و چشمه خوش »، در اولویت کاری قرار گرفته و توسعه میدان های « کوه کاکی، ریگ، شروم، دودرو، دانان و بخشی از توسعه دو میدان سرکان و مالکان » نیز به آینده موکول شده است.

کد خبر 101634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =