افزایش اکتشاف گاز در عربستان تا 10 سال آینده

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان اعلام کرد که عربستان در نظر دارد تا اکتشاف منابع گاز طبیعی خود را تا حدود 40 درصد در 10 سال آینده افزایش دهد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز، علی النعیمی که در کنفرانس توسعه اقتصادی در ریاض سخن می گفت، اعلام کرد: ما در نظر داریم تا در 10 سال آینده 100 تریلیون فوت مکعب به ذخایر کنونی گاز خود بیافزاییم.

النعیمی افزود: عربستان سعودی با 252 تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز طبیعی، چهارمین کشور دارنده ذخایر گاز در جهان است. عربستان با توجه به رشد سریع جمعیت و راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی و صنعتی با افزایش تقاضای گاز طبیعی روبرو است.

النعیمی در ادامه گفت: انتظار می رود فروش گاز طبیعی در داخل تا 40 درصد بیشتر از سطح کنونی یعنی  7 تریلیون فوت مکعب در روز، تا سال 2012 برسد.

وی با اشاره به اینکه عربستان قصد دارد تا 186 چاه اکتشافی گاز و 332 چاه توسعه ای را تا سال 2012 حفر کند، گفت: این رقم بالاتر از حدود 70 چاهی است که به شرکت آرامکو در ماه نوامبر گذشته واگذار شده بود.


وی در ادامه ابراز داشت: تولید گاز در میدان فراساحلی کران نیز در سال 2012 آغاز می شود که این یک سال دیرتر از برنامه اعلام شده قبلی در مورد میدان کران است. وی هیچ دلیلی برای این تاخیر عنوان نکرد.

النعیمی در ادامه اعلام کرد: میدان کران با 3 میلیارد دلار هزینه توسعه، فروش داخلی معادل 770 فوت مکعب در روز خواهد داشت.

عربستان سعودی به شرکت های بین المللی اجازه داده در توسعه میدان های گازی این کشور شرکت کنند تا بتواند به رشد تقاضای داخلی خود پاسخ گوید.

چهار کنسرسیوم ازشرکت های اروپایی، روسی و چینی حق اکتشاف در بلوک های گازی این کشور را در سال 2003 و 2004 دریافت کردند.

کد خبر 104284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =