فارس-11:33:مدیر فروش شرکت نفت پاسارگاد از تهیه طرح جایگزینی قیرهای امولسیون بجای قیرهای محلول در کشور خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت پاسارگاد، بهزاد رضائی پور گفت: استراتژی جهانی در حفظ و حراست از محیط زیست و همچنین ملاحظات فنی _ اقتصادی باعث شده است اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از سالهای پیش جایگزینی امولسیون‌های قیری به جای قیرهای محلول (Cutback) در عملیات راهسازی را در اولویت برنامه‌های عملیاتی خود قرار دهند.
وی افزود: در ایران نیز پس از مطالعات و بررسی‌های جامع، طرح جایگزینی قیرهای امولسیون به جای قیرهای محلول تهیه و به تبع آن احداث کارخانجات تولید امولسیون قیری در سراسر کشور آغاز شده است.
رضائی پور در خصوص تفاوت‌های قیر سبز با قیر محلول و نیز مزایای امولسیون‌ قیری یادآور شد: به منظور دستیابی به نفوذ بیشتر در مصالح و ایجاد چسبندگی لازم بین لایه‌های آسفالت، قیر خالص می‌بایست با حلال نفتی مناسب مانند نفت سفید مخلوط شده و به عنوان قیر محلول مورد استفاده قرار گیرد. پس از استفاده از قیر محلول در عملیات راهسازی، نفت سفید موجود در قیر محلول تبخیر و باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.
وی افزود: با استفاده از قیر سبز به جای قیرهای محلول، علاوه بر اینکه از ضایع شدن حدود 200 هزار تن نفت سفید در سال جلوگیری شده و به جای این میزان نفت، از آب استفاده می‌شود، از خطرات ناشی از آلوده شدن هوای محیط با بخار هیدروکربن نیز ممانعت به عمل آمده و آب تبخیر شده از سطح آسفالت (که بخشی به داخل خاک فرو رفته و بخشی به هوا وارد می‌شود)، حدود 4 درصد از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.
مدیر فروش شرکت نفت پاسارگاد گفت: شهرداری تهران پس از برگزاری مناقصه، قراردادی معادل 10 هزار تن قیر امولسیون برای مدت 6 ماه با این شرکت منعقد کرده و مقرر است طی نیمه اول سال جاری معادل تناژ مذکور عملیات اجرایی انجام و امولسیون قیری در شهر تهران با قیرهای محلول جایگزین شود.
وی جلوگیری از آلودگی خاک به حلال های نفتی، جلوگیری از خطرات ناشی از گرم کردن قیر محلول در کارگاه، سرعت عمل در آماده‌سازی سطح جاده برای روکش آسفالت، امکان استفاده در تولید آسفالت سرد و عملیات بازیافت سرد روسازی معابر، تنوع موارد مصرف قیر امولسیون در عملیات راهسازی، درزگیری، عایق کاری، تثبیت شن‌های روان و نیز کارایی بالاتر کاربری این محصول از لحاظ تکنیکی را از دیگر مزایای استفاده از قیر امولسیون عنوان کرد.

 

کد خبر 106839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =