گاز اتان به پتروشیمی جم ارسال شد

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: به منظور آغاز عملیات پیش راه اندازی پتروشیمی جم، ارسال گاز اتان از پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی به این مجتمع آغاز شده است.

مهندس همایون شکوه صارمی در گفت و گو با خبرنگار شانا در عسلویه، پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی را کامل ترین پالایشگاه گازی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواند و گفت: در این پالایشگاه روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی، 80 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان تولید می شود.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که اتان تولیدی این مجتمع بعنوان خوراک اولیه به مجتمع های پتروشیمی منطقه ارسال می شود، یادآور شد: پیش از این، مجتمع های پتروشیمی نوری (برزویه) و پارس نیز خوراک خود را از این مجتمع دریافت کرده اند.

به گفته شکوه صارمی سالانه یک میلیون تن ال.پی.جی (گاز مایع بوتان و پروپان) نیز در پالایشگاه فازهای 4 و 5 استحصال و به خارج از کشور صادر می شود.

پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در فروردین 1384 به بهره برداری رسیده است.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 28 فاز پالایشگاه گازی، 25 طرح پتروشیمی و سه واحد ال.ان.جی استقرار خواهد یافت.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی وظیفه بهره برداری و تولید، تعمیر و نگهداری از فازهای یک تا 10 طرح توسعه پارس جنوبی را به عهده دارد.

تا کنون فازهای یک تا پنج پارس جنوبی به بهره برداری رسیده اند و پنج فاز دیگر نیز در دست ساخت هستند.

پیش بینی می شود فازهای 6 تا 9 طرح توسعه پارس جنوبی تا زمستان امسال به بهره برداری برسند.

به گزارش شانا، پتروشیمی جم از جمله طرح های سایت یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شمار می رود و تولید سالانه یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن، 305 هزار تن پروپیلن، 300 هزار تن پلی پروپیلن، 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین و 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین و سبک خطی بخشی از ظرفیت این پتروشیمی است.

کد خبر 109790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =