فارس:16:37:مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی مناطق عملیاتی نار و کنگان و پالایشگاه فراشبند به همت کارکنان و سازندگان داخلی انجام شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران،‌ جواد اوجی اظهار داشت: با برنامه ریزی 5/2 ساله از جانب مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و ستاد شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی جهت تعمیرات اساسی هفت مرکز جمع آوری و تفکیک گاز مناطق عملیاتی نارو کنگان و پالایشگاه فراشبند با هزینه 36 میلیارد ریال این امربدون هیچ گونه حادثه ، کمترین زمان ممکن و کاهش چشمگیر 45 درصدی هزینه ها محقق شد.
وی در رابطه با تعمیرات اساسی و رنگ آمیزی مناطق عملیاتی نار وکنگان گفت: مراکز هفتگانه الکتروموتورها، پمپ ها، مخازن، تفکیک گرها، خطوط لوله، ادوات و تجهیزات برقی و ادوات و تجهیزات ابزار دقیق مناطق نار و کنگان از ابتدای تیر تا دوم مهر ماه امسال انجام شد.
اوجی افزود : در حین تعمیرات اساسی این مناطق هیچ گونه توقف تولید و حادثه ای نداشتیم و روزانه 80 میلیون متر مکعب گاز از این مناطق استحصال شد.همچنین در حین تعمیرات اساسی، هفت کیلومتر خطوط لوله جریانی بین سایت ها و منطقه نار و کنگان تعویض، تعمیر و ترمیم پوشش شد.
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی این تعمیرات را شامل 130 واحد دستگاه تعمیرات اساسی ظروف تحت فشار، 31 دستگاه تعمیرات اساسی مخازن ذخیره گلایکول، کاندنست، آب و هوا، 290 دستگاه تعمیرات اساسی ادوات و تجهیزات برقی، 375 دستگاه تعمیرات اساسی ادوات و تجهیزات ابزار دقیق و 71 هزار متر مربع سند پلاست و رنگ آمیزی برشمرد و تصریح کرد : بعد از انجام این تعمیرات اساسی ورنگ آمیزی مراکز بر اساس گواهینامه های بهره برداری صادره بازرسی فنی و خوردگی فلزات تا چهار سال آینده انشاءا... با اطمینان خاطر به امر تولید خواهیم پرداخت.
به گزارش فارس، منطقه عملیاتی نار با سه مرکز تفکیک و 23 حلقه چاه در سال 1368 و منطقه عملیاتی کنگان با چهار مرکز تفکیک و 30 حلقه چاه گازی در سال 1373به بهره برداری رسیدند که با ظرفیت روزانه 105 میلیون متر مکعب گاز , از مخازن عظیم گازی کشور محسوب می شوند. در این مدت به دلیل نیاز کشور به تولید گاز و عدم راه اندازی و تکمیل پروژه نفت و گاز پارس جنوبی , در جبران کمبود گاز , برنامه تعمیرات اساسی انجام نشد وبه تعمیرات پیشگیرانه اکتفا می شد.
تا در سال 1384 مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تعمیرات اساسی را در برنامه کار خود قرار دادکه با پیگیری نسبت به برنامه ریزی و سفارش کالا این امر محقق شد.

کد خبر 116136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =