پیش بینی تقاضای روزانه 325 میلیون بشکه نفت تا سال 2030

دکتر منصور معظمی گفت:پیش بینی می شود تا سال 2030 تقاضای انرژی به روزانه 325 میلیون بشکه برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت در همایش تحولات ژئوپولیتیک انرژی و نقش گاز طبیعی گفت: پیش بینی تقاضای جهانی برای مصرف انرژی با میانگین 3/1 درصد تا سال 2030 استمرار می یابد که این میزان در سال های 1980 تا 2005 کاهش را نشان می دهد؛ از این رو این مسئله تاثیر بسزایی در بهبود رشد انرژی داشته است.

وی در باره بهره وری انرژی در افق 2030 گفت: انتظار می رود بهره وری انرژی در افق 2030 میلادی، 40 درصد افزایش یابد و این به معنای اهمیت انرژی است که بخش عمده آن به کشورهای توسعه یافته اختصاص دارد.

معظمی ارزیابی واقع بینانه از نیازهای جهان در انرژی را نیازمند شناخت این واقعیت خواند و گفت:  بررسی ها نشان می دهد که بر مبنای توسعه ناخالص داخلی در سال های 1985 تا 2005 با میانگین رشد 3 درصدی رو به رو هستیم که انتظار می رود این رشد تا سال 2030 همچنان ادامه یابد.

وی انواع انرژی مصرفی برای تامین نیازمندی ها را تحت تاثیر عوامل مختلفی خواند که شرایط اقتصادی از امکان عرضه، سیاست های اقتصادی دولت ها و سطوح عرضه از عمده ترین آنها است.

معاون منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت، موضوع انرژی را موضوعی استراتژیک در دهه های آینده توصیف و اعلام کرد: دولت هایی که دغدغه مصرف انرژی دارند، باید توجه ویژه ای به مقوله انرژی داشته باشند؛ از این رو لازم است تنوع هر یک از بخش های تقاضا برای مصرف انرژی رشد عمده ای تا سال 2030 داشته باشد.

وی بخش های برق و حمل و نقل را به ترتیب دو بخش اول و دوم تقاضای انرژی در سال های آتی خواند و گفت: مصرف انرژی در دو حوزه یاد شده تا سال 2030 بیش از بخش های دیگر است.

معظمی در باره رشد سریع مصرف در بخش گاز گفت: افزایش سهم گاز در سبد انرژی نیازمند مدیریت بازار انرژی و جلوگیری از صادرات نفت خام و به عبارت دیگر، جایگزینی محصولات با ارزش تر با نفت خام است.

وی پایدارترین منبع سوخت جهان را نفت اعلام و تصریح کرد: عرضه این سوخت نیازمند بهره مندی از ابزار و فناوری های روزآمد است.

معاون منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت در باره حوزه منابع انسانی گفت: دو میلیون و 142 هزار دانشجو در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند و این مسئله نشان می دهد که ظرفیت های بسیار مطلوبی برای توسعه کشور به ویژه صنعت نفت وجود دارد.

معظمی با تاکید بر پویایی ساختار نیروی انسانی صنعت نفت و با بیان این که تعداد نیروهای با تجریه و بالای 25 سال تجربه در صنعت نفت 32 هزار نفر است، افزود: این مسئله نشان می دهد صنعت نفت از توانمندی خوبی برخوردار است.

وی در همین حال نیروی یادشده را کافی نخواند و گفت: صنعت نفت نیازمند مساعدت توانمندان بزرگ داخلی است.

کد خبر 121006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =