رکورد تزریق آب به میدان های نفتی فلات قاره شکسته شد

با تزریق 532 هزار و 377 بشکه آب به میدان ها دورود، سلماس و میدان های مختلف سیری، رکورد تزریق آب به میادین نفتی شرکت نفت فلات قاره ایران شکسته شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، بنا بر اعلام مدیریت تولید این شرکت، در تاریخ 17 آذر ماه امسال میزان 532 هزارو 377 بشکه آب به تفکیک 261 هزار و 905 بشکه در میدان دورود، 151 هزارو 680 بشکه در میادین سیری و 118 هزار و 792 بشکه در میدان سلمان تزریق شده است. که از این نظر تزریق رکوردی در شرکت نفت فلات قاره ایران به ثبت رسیده است.

 بنا بر این گزارش، تزریق آب به عنوان مهمترین فاکتور بازیافت ثانویه، تولید صیانتی و افزایش بازیافت در رأس برنامه های شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد که باید به طور مستمر و به میزان مورد نیاز صورت پذیرد.

گفتنی است، محدوده فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران چهار منطقه عملیاتی خارگ، بهرگان، سیری و لاوان است که منطقه کیش نیز به تازگی به عنوان منطقه پنجم عملیاتی این شرکت معرفی شده است.

این شرکت وظیفه بهره برداری و اکتشاف میادین نفتی و گازی خلیج فارس و دریای عمان (به استثنای میدان گازی پارس جنوبی) را بر عهده دارد و در حال حاضر یک چهارم تولید و یک سوم صادرات نفت کشور را انجام می دهد.

 

کد خبر 122539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =