افزایش تولید نفت از منطقه نفتی بهرگان تا 100 هزار بشکه در روز

میزان تولید نفت از منطقه نفتی بهرگان با نصب سکوهای جدید، به 80 تا 100 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون عملیات منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره گفت: هم اکنون از سکوی نفتی بهرگان با قدمتی حدود 50 سال، نزدیک به 40 هزار بشکه نفت خام ناخالص تولید می شود که با نصب سکوهای جدید دراین منطقه شامل بهرگانسر و هندیجان میزان تولید نفت از این منطقه به حدود 100 هزار بشکه خواهد رسید.

محمدرضا خواجه جهرمی افزود: این میزان افزایش تولید به واسطه طرح توسعه سکوهای نفتی میدان های نفتی بهرگانسر، هندیجان و بازسازی سکوهای قدیمی محقق خواهد شد.

وی با بیان این که میدان نفتی بهرگانسر دارای نفت خام با درجه ای.پی.آی 27 تا 5/27 است، اظهار داشت: نفت خام این میدان نفتی را می توان در شمار نفت خام های سنگین قرار داد.

جهرمی تصریح کرد: با تاسیساتی که در منطقه نصب خواهد شد، نمک موجود در نفت این میدان نفتی نیز به حد استاندارد خواهد رسید.

معاون عملیات منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره گفت: هم اکنون ده حلقه چاه در میدان نفتی بهرگانسر حفر و برای انجام حفاری چاه های دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

وی در باره استقرار پنج سکو (سه سکو در میدان نفتی بهرگانسر و دو سکو در میدان نفتی هندیجان) گفت: در اطراف هر یک از این سکوهای نفتی قابلیت حفر چهار حلقه چاه وجود داد و در مجموع می توان 20 حلقه چاه در میدان های نفتی بهرگانسر و هندیجان حفر کرد.

جهرمی گفت: نفت تولیدی میدان نفتی بهرگانسر پس از یک مرحله گاززدایی، آب زدایی و نمک زدایی از طریق خط لوله 16 اینچی به طول 56 کیلومتر به منطقه خشکی بهرگان هدایت و از این منطقه آماده ارسال می شود.

معاون عملیات منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره گفت: عملیات صدور نفت ارسالی از دریا، از دو مسیر خط لوله گره - خارگ یا به وسیله گوی شناور صادراتی منطقه فلات قاره انجام می شود.

جهرمی در باره طرح جمع آوری گازهای همراه نفت از میدان های نفتی منطقه بهرگان و خارگ اظهار داشت: عملیات لوله گذاری برای جمع آوری گازهای همراه نفت میدان های نفتی بهرگانسر، نوروز، ابوذر همچنین بخشی از گازهای میدان نفتی سروش برای ارسال به پالایشگاه ان جی ال خارگ در دست اجراست.

وی میزان جمع آوری گاز از این میدان ها را روزانه 600 میلیون فوت مکعب اعلام کرد.

جهرمی گفت: پالایشگاه ان.جی.ال خارگ ظرفیت پالایش روزانه 600 میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری شده از این میدان های نفتی را داراست.

معاون عملیات منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره  ادامه داد: مجموعه میدان های نفتی مورد اشاره به اضافه میدان های فروزان، دورود و منطقه خارگ توان تولید حدود 600 میلیون فوت مکعب را دارا هستند.

وی از وجود احتمالی یک مخزن گاز در منطقه نفتی بهرگان خبر داد و افزود: شرکت نفت فلات قاره مطالعاتی در این زمینه در دست اقدام دارد.

جهرمی افزود: در این میدان نفتی (بهرگانسر) مخزنی با احتمال وجود گاز وجود دارد که اداره اکتشاف و مهندسی مخازن فلات قاره، بررسی آن را به عهده دارند.

معاون عملیات منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: وجود گاز در این مخزن تنها یک احتمال است.

به گفته وی، روزانه 700 نفر نیروی انسانی رسمی و 400 نفر نیروی خدماتی و پیمانی در منطقه عملیاتی بهرگان به فعالیت مشغول هستند.

کد خبر 123440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =