جایگاه میعانات گازی ایران در خاورمیانه در نشست دوحه در باره میعانات و نفتا مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه پنینسیولا چاپ قطر، در این نشست فریدون فشارکی از موسسه «گلوبال انرژی فاکتز » و رئیس مشترک این نشست، در باره دورنمای میعانات ایران در خاورمیانه سخنرانی خواهد کرد.

بنا به این گزارش عبدالله العطیه، وزیر انرژی و معادن قطر امروز (دوشنبه) دوازدهمین نشست سالانه میعانات و نفتا را در دوحه افتتاح خواهد کرد.
این نشست که برای نخستین بار در قطر بر گزار می شود، میزبان گروه های بسیار تخصصی تولید کنندگان و مبادله گران میعانات، نفتا و نیز فرآورده های جانبی گاز طبیعی خواهد بود.
با توجه به استفاده از میعانات در پالایشگاه های دوحه و دیگر جاهای خاورمیانه به عنوان خوراک کارخانجات پتروشیمی، در این نشست موضوعات مهم مربوط به عرضه و کاربرد این فرآورده ها مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.
حجم وسیع تولید گاز طبیعی در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس، فرآورده های گاز طبیعی را به یک محصول درآمد زا تبدیل کرده است. عربستان، قطر، ابوظبی، الجزایر، و ایران از جمله تولید کنندگان مهم گاز طبیعی هستند.

از سوی دیگر روزنامه گالف تایمز، چاپ قطر امروز (دوشنبه) گزارش داد وزیر انرژی و صنایع قطر و مدیر اجرایی توتال در دوحه دیدار کرده اند.
روزنامه گالف تایمز نوشت: عبد الله بن حمد العطیه، روز گذشته، یک شنبه، کریستوف دو مارژری را در دفترش به حضور پذیرفت. در این دیدار طرفین در باره تقویت همکاری در زمینه سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز گفت و گو کردند. 
  

کد خبر 124288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =