ایرنا-14:44: با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود آب آلوده به دریا، کارخانه بازیافت پساب‌های صنعتی تاسیسات خشکی منطقه خارگ با ظرفیت روزانه ‪ ۵۰‬هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید.

رییس پروژه ساخت کارخانه بازیافت پساب‌های صنعتی خارگ (یکی ازمناطق فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران) با اعلام این خبر، گفت: با بهره برداری از این کارخانه، ناخالصی آب ورودی از ‪ ۳‬هزار پی‌پی‌ام به ‪ ۱۵‬تا ‪۲۰‬ پی‌پی‌ام کاهش می‌یابد. همچنین در این فرآیند تعداد ‪ ۱۴۰‬تا ‪ ۱۵۰‬بشکه نفت در روز بازیافت شده و به چرخه تولید بازگردانده می‌شود.

"سعید محمدی"، ارزش این قرارداد را ‪ ۴۵‬میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این کارخانه توسط یکی از شرکت‌های داخلی ساخته شده و نشان‌دهنده تعهد شرکت نفت فلات قاره ایران به حفظ محیط زیست و پایبندی به مقررات زیست محیطی است.

به گفته وی با ساخت این کارخانه، علاوه بر اینکه از ریختن آبهای آلوده به دریا جلوگیری می‌شود، از نظر اقتصادی نیز به سود شرکت نفت فلات قاره است زیرا دیگر جریمه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت نمی‌کند.

گفتنی است، ساخت کارخانه بازیافت پساب‌های صنعتی خارگ، مکمل قرارداد کلی جمع آوری پساب‌های صنعتی چهار منطقه نفتی خارگ، لاوان، بهرگان و سیری است که در آبان ماه سال جاری میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت‌های داخلی به ارزش ‪ ۶۵‬میلیون دلار به امضا رسید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین اهداف شرکت نفت فلات قاره ایران، علاوه بر تولید، حفظ محیط زیست خلیج فارس است که خوشبختانه با اجرای این قرار- دادها، پساب‌های صنعتی و بهداشتی این منطقه بر اساس پروتکل زیست محیطی کویت به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

 

 

کد خبر 126698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =