منطقه خارگ ظرفیت افزایش تولید نفت را دارد

رئیس منطقه نفتی خارگ با تاکید بر این که این منطقه ظرفیت افزایش تولید مطلوب نفت را دارد، گفت: برای تحقق این موضوع این منطقه حداقل به چهار دکل حفاری نیاز دارد.

مهندس عباس قاضی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اشاره به این که از این تعداد دکل، دو دکل در میدان فروزان، یک دکل در میدان ابوذر، یک دکل در میدان درود نیاز است. 

وی افزود: افزایش تولید امسال منطقه خارگ نسبت به سال گذشته تنها 5 درصد بود که یکی از علت های آن به کمبود تعداد دکل های حفاری برمی گردد.

قاضی تولید این منطقه را در سال جاری بیش از 330 هزار بشکه در روز اعلام و تصریح کرد: این منطقه بهره‌برداری از 5 میدان نفتی ابوذر، فروزان، درود، اسفندیار و آرش را بر عهده دارد.

رئیس منطقه خارگ با اشاره به متوسط تولید میدان‌های این جزیره گفت: تولید میدان فروزان با 33 حلقه چاه، 42 هزار بشکه، تولید میدان ابوذر با 64 حلقه چاه، 160 هزار بشکه و تولید میدان درود با 36 حلقه چاه هم اکنون 132 هزار بشکه در روز است.

قاضی همچنین در مورد توسعه میدان نفتی اسفندیار اظهار داشت: در این میدان، دو چاه ارزیابی، حفاری شده و تاکنون فعالیت زیادی در این میدان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: میدان نفتی ابوذر هم اکنون بالاترین تولید نفت شرکت فلات قاره را دارد و میدان‌های آرش و فروزان و اسفندیار نیز به ترتیب با کشورهای کویت و عربستان مشترک هستند.

کد خبر 127908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =