نصب و راه اندازی 10 سیستم رادیویی دیجیتال در مناطق نفت خیز جنوب

به منظور افزایش ظرفیت ارتباطی و بهبود کیفیت خطوط 10 سیستم رادیویی دیجیتال در مناطق نفت خیز جنوب در سال جاری نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، رئیس خدمات فنی اداره مخابرات این شرکت گفت: این سیستم ها در ایستگاه های مارون 5، بهره برداری 3 اهواز، بهره برداری 4 اهواز، آب تیمور، منصوری، ان جی ال 500، آغاجاری، مارون 2، لب سفید و ایستگاه خسرو نصب و جایگزین تجهیزات آنالوگ قدیمی شد.

 

سیاوش حقیقی بستر سازی لازم مخابراتی به منظور گسترش شبکه رایانه ای گچساران به کارخانه های بهره برداری با واگذاری خطوط پرسرعت به ایستگاه های بی بی حکیمه یک، بی بی حکیمه 2، سیاهمکان، کوره، بینک و سقلاطون را از طرح های اجرا شده این اداره در سال 86 اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی برای واگذاری خطوط پرسرعت به سایر کارخانه ها در شرکت نفتی گچساران در حال انجام است.

 

وی ایجاد ارتباط فیبر نوری میان مراکز تلفن ولیعصر (مخابرات شهر اهواز) و کوی فداییان اسلام (مرکز تلفن مناطق نفت خیز) با یک هزار و 700 متر کابل اندازی فیبرنوری، واگذاری 43 کانال تلفنی جدید در سطح مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه خطوط ارتباطی واحدهای عملیاتی، نصب افزون بر یکصد دستگاه مرکز تلفن داخلی کم ظرفیت، تعویض 500 دستگاه تلفن ادارات و منازل در اهواز،کابل اندازی به متراژ 3 هزار و 500 متر در سطح شهر اهواز برای بهبود کیفیت ارتباط مخابراتی موجود، همچنین برنامه ریزی آموزشی و شرکت در دوره های آموزشی و همایش های مرتبط و واگذاری بیش از 210 دستگاه تلفن ضد آتش و معمولی به شرکت های بهره بردار را از دیگر اقدام های صورت گرفته در این مدت برشمرد.

 

حقیقی اظهارداشت: ایجاد شبکه فیبر نوری، شبکه رادیو ترانک دیجیتال و تعویض لینک های فرعی آنالوگ با سیستم های رادیویی پرظرفیت دیجیتال در سطح مناطق نفت خیز جنوب، از جمله فعالیت های در دست اجرای این اداره است.

 

رئیس خدمات فنی اداره مخابرات مناطق نفت خیز گفت: به منظور ایجاد پدافند غیرعامل در ارتباط با سیستم های مخابراتی در صدد هستیم همه راهکارهای فنی از قبیل ایمن سازی سایت های مخابراتی، استفاده از سایت های پشتیبان، کاهش وابستگی به ایستگاه های اصلی و استفاده از امکانات سایر سازمان ها را بررسی و در حد امکان عملی کنیم تا در شرایط ضروری خدمات مخابراتی به طور مناسب ارائه شود.

 

اداره مخابرات مناطق نفت خیز جنوب مسئولیت تامین همه ارتباطات مخابراتی مورد نیاز اعم از صدا، اطلاعات و در صورت نیاز تصویر در واحدهای عملیاتی صنعتی و غیر صنعتی را در سطح شرکت های بهره برداری، خدماتی و سازمان های ستادی عهده دار است.

 

برای دسترسی به این هدف، مجموعه متنوعی از سیستم ها و تجهیزات مخابراتی شامل مراکز تلفن پرظرفیت و کم ظرفیت، سیستم های انتقال رادیویی، فیبر نوری، شبکه گسترده کابلی، سیستم های رادیویی VHF و ترمینال های ماهواره ای به کار گرفته شده اند.

کد خبر 128387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =