نمک نفت میدان های سروش و نوروز به 26 پی.تی.بی کاهش یافت

محمدباقر سلیمانی گفت: در یک سال گذشته نمک و آب نفت تولید شده از میدان های سروش و نوروز در حد استانداردهای بین المللی بوده و اکنون به 26 پی.تی.بی رسیده است.

رئیس منطقه نفتی بهرگان با بیان این که نفت میدان های سروش و نوروز ایران بلافاصله بعد از تولید فروخته می شود، تاکید کرد: تولید نفت خام از میدان های سروش و نوروز به ترتیب 96 و 66 هزار بشکه در روز است که از طریق پایانه شناور سورنا به صورت مستقیم و غیر مستقیم به فروش می رسد.

وی یادآور شد: در سال گذشته زمانی که شرکت شل نتوانست میزان نمک میدان های سروش و نوروز را از 80 پی.تی.بی پایین تر بیاورد، بلافاصله متخصصان ایرانی صنعت نفت دست به کار شدند و توانستند نمک مخلوط در نفت این میدان ها را به پایین تر از 30 پی.تی.بی برسانند.

رئیس منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به افزایش جهانی قیمت نفت و بالارفتن بهای انواع نفت خام تصریح کرد: هم اکنون در بازارهای جهانی، دکل های حفاری برای افزایش تولید یا تعمیر چاه های قدیمی بلافاصله خریداری می شوند.

مهندس سلیمانی با اشاره به این که سکوی میدان نفتی بهرگانسر با قدمتی 45 ساله اولین سکوی نفتی در خلیج فارس بوده است، افزود: سال گذشته سکوهای اصلی تولید، فرآورش، اسکان و جکت های چاه های نصب شده و هم اکنون عملیات حفاری جدید چاه ها و لوله کشی در اولویت قرار دارد که تا دو ماه آینده به پایان می رسد.

وی افزود: هم اکنون در فاز اول میدان های بهرگانسر و میدان هندیجان در مجموع روزانه بیش از 41 هزار بشکه نفت خام با پی.تی.بی 27 تولید می شود.

رئیس منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده در میدان نفتی هندیجان باید چهار حلقه چاه جدید حفاری شود که هم اکنون حفر دو حلقه چاه به پایان رسیده و چاه سوم در حال حفاری است، همچنین در میدان بهرگانسر به 4 تا 8 حلقه چاه نیاز است.

وی در باره تعمیرهای صورت گرفته روی پایانه شناور سورنا گفت: تمهیدات لازم برای جایگزینی این شناور در شرکت نفت فلات قاره در حال انجام است و تا دو سال آینده، کشتی دیگری جایگزین آن می شود، اما تعمیرات اولیه سورنا شامل تعمیر تاسیسات و شیرآلات بولدر، پمپ ها و سندبلاست کل سطح شناور با شرایط خاص در حال انجام است.

کد خبر 130072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =