نخستین اجلاس شوراهای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت امروز و فردا (1 و 2 خرداد) در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، این اجلاس با پیام مهندس غلامحسین نوذری، وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه، 1 خرداد) آغاز شد و علی محمدی، مشاور وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت، محسن آقاجانی، سرپرست روابط عمومی وزارت نفت، علی اصولی، مدیرکل حراست وزارت نفت و دبیران شوراهای اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر شرکت های تابعه صنعت نفت در آن حضور دارند.

علی محمدی در این نشست با تشریح وظایف شوراهای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت گفت: مهم ترین وظیفه شوراها، فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای توسعه کارهای فرهنگی در صنعت نفت است، زیرا شوراهای اقامه نماز با هدف تلفیق بین معنویت و صنعت شکل گرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت با بیان این که مسئولان شوراهای اقامه نماز خود در ابتدا باید به تزکیه و تهذیب بپردازند، تصریح کرد: متاسفانه امروز در جامعه با انواع تهاجم فرهنگی رو به رو هستیم که موثرترین اسلحه برای دفع آن، نشر بیشتر ارزش های دینی و معنوی به شکل خدمات فرهنگی است که مقدمه آن مسلح شدن مسئولان اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر به تقواست.

وی با نقل قولی از استاد شهید مرتضی مطهری در باره مصونیت از گناه و خطا با تقویت قوای معنوی و روحی اظهار داشت: مهم ترین نتیجه کار فرهنگی این است که باید به گونه ای انجام شود که فرد در موقعیت خطا و هنگام رویارویی با امکان گناه بتواند خود را حفظ کند.

محمدی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که فضای معنوی تحت الشعاع روزمرگی و کارهای دیگر قرار بگیرد که این موضوع وظیفه سنگین تری را به دوش مسئولان شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر می گذارد.

رئیس صندوق های بازنشستگی صنعت نفت با بیان این که تلفیق معنویت و کار در محیط اشتغال می تواند سبب رشد و بالندگی شود، یادآور شد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز باید به رشد و بالندگی منابع انسانی که محور توسعه جوامع هستند، کمک کند.

محمدی با تاکید بر مخاطب شناسی و شناخت زمان و مکان برای ترویج فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: باید با ابزار جدید و استفاده از شیوه های نوین، خدمات فرهنگی را ارائه کنیم تا ارتباط بیشتری با نسل جدید برقرار کنیم .

رئیس ستاد اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت با اشاره به نام گذاری سال 1387 به نام سال نوآوری و شکوفایی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امسال در برنامه ریزی هایی که برای اشاعه فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر انجام شده، توجه ویژه ای به این موضوع شده است.

وی با بیان این که در اجلاس سراسری دبیران شوراهای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت چهار کارگروه تبلیغات و مراسم، آموزشی، عمران و بهسازی نمازخانه ها و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: امیدواریم با جمع بندی نهایی بحث ها و بررسی های کارشناسی کارگروه ها به هماهنگی بیشتری در این زمینه برسیم و نتایج موثر آن را تا پایان سال شاهد باشیم.

به گزارش شانا، نخستین اجلاس سراسری دبیران شوراهای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت، فردا ( پنج شنبه دوم خرداد) به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 130444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =