طرح ها و پروژه های مناطق نفت خیز جنوب بررسی شد

با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، طرح ها و پروژه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بررسی شد.

 به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، در این نشست، مهندس سیف الله جشن ساز با اشاره به موفقیت این شرکت در افزایش تولید نفت در سال گذشته، بر اجرای پروژه های در دست اجرا در این زمینه تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب همچنین خواستار شتاب بیشتر در اجرای پروژه های جمع آوری گازهای همراه در حوزه عملیاتی این شرکت شد.

وی در ادامه از راه اندازی خط پنجم انتقال گاز از میدان پارس جنوبی به آغاجاری در آینده نزدیک خبرداد و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این خط لوله، تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری با هدف افزایش فشار مخزن و در نتیجه افزایش تولید آغاز شود.

در ابتدای این نشست مهندس غلامرضا حسن بیگلو مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گزارشی از وضعیت تولید در این شرکت ارائه داد.

در ادامه جلسه که اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونان و مجریان پروژه های مهندسی و ساختمان حضور داشتند، طرح ها و پروژه های مهم و وضعیت پیشرفت آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

طرح احداث و توسعه واحدهای نمکزدایی، توسعه میدان های کبود، آزادگان و منصورآباد، طرح احداث تسهیلات بهره برداری و نمکزدایی در مسجدسلیمان، طرح های نفت و گاز و پروژه های قابل راه اندازی در سال 1387 از محورهای مورد بحث در این نشست بود.

همچنین در خصوص روند اجرای پروژه های احداث خط لوله انتقال نفت به پالایشگاه آبادان، جمع آوری تزریق گازهای همراه نرگسی، تزریق گاز لب سفید و بهینه سازی و نوسازی فرآورش نفت و گاز میدان نفت سفید بحث و بررسی و تصمیمات لازم برای شتاب بخشی در اجرای این پروژه ها اتخاذ شد.

کد خبر 130489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =