تولید روزانه 350 هزار بشکه نفت خام از منطقه خارگ

معاون بهره برداری منطقه خارگ با اشاره به این که تولید کنونی نفت از منطقه خارگ 343 هزار تا 345 هزار بشکه در روز است، یادآوری کرد: با وارد مدار شدن چاه های شماره 1 و 2 جزیره خارگ، تولید نفت از منطقه خارگ به 350 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

مهندس اسماعیل بهادری نژاد در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به این که تولید نفت خام از منطقه خارگ در ابتدای سال جاری به بیش از 330 هزار بشکه رسید، تصریح کرد: هم اکنون تولید متوسط میدان ابوذر 152 هزار بشکه، تولید متوسط میدان فروزان 45 هزار بشکه و تولید متوسط میدان درود 148 هزار بشکه در روز است.

وی با اشاره به این که سکوی ابوذر دارای چهار سکوی بهره برداری و 10 سکوی حفاری و 103 حلقه چاه است، افزود: میدان نفتی ابوذر هم اکنون بالاترین تولید نفت شرکت فلات قاره را دارد.

معاون بهره برداری منطقه خارگ در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به این که هم اکنون از میدان اسفندیار تولیدی صورت نمی گیرد، گفت: با توسعه این میدان، روزانه 10 هزار بشکه به مجموع تولید منطقه خارگ افزوده می شود.

برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در منطقه خارگ به منظور بهبود تأسیسات دریایی در سال جاری انجام برنامه های امور فنی از قبیل تعمیر و حفاری چاه ها، انجام تعمیرات دوره ای تجهیزات فرآیندی، نصب تجهیزات پساب صنعتی، ارتقای اچ.اس.یی، پیگیری قراردادها است.

همچنین بازسازی سکوی نفتی فروزان، نصب سه دستگاه دیزل ژنراتور در مجتمع ابوذر و اجرای پروژه بهینه سازی تفکیک آب در سکوی ابوذر، از جمله برنامه های سال 1387 این منطقه به شمار می آید.

 

کد خبر 131210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =