تاسیسات جدید میدان های بهرگانسر و هندیجان آماده راه اندازی شد

محمدباقر سلیمانی اظهار داشت: هفته گذشته راه های ارتباطی بین سکوهای قدیم و جدید میدان ها بهرگان سر و هندیجان به یکدیگر وصل شده و هم اکنون کلیه اتصالات و تاسیسات این دو میدان آماده راه اندازی شده است.

رئیس منطقه نفتی بهرگان با بیان این که هم اکنون برای رسیدن به برنامه های افزایش تولید از میدان های بهرگانسر و هندیجان در حال حفاری چاه های جدید در منطقه هستیم، گفت: طی ماه های گذشته بیش از 5 هزار بشکه نفت در میدان های بهرگانسر و هندیجان افزایش تولید داشته ایم.

وی اظهار داشت: تولید کنونی از دو میدان بهرگانسر و هندیجان حدود 42 هزار بشکه در روز است که قصد داریم بر اساس یک برنامه مدون تولید این دو میدان را در تنها در فاز یک به بیش از 60 هزار بشکه در روز برسانیم.

رئیس منطقه نفتی بهرگان در شرکت نفت فلات قاره گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده در میدان نفتی هندیجان باید چهار حلقه چاه جدید حفاری شود که هم اکنون حفر دو حلقه چاه به پایان رسیده و چاه سوم مراحل نهایی حفاری خود را طی می کند، همچنین در میدان بهرگانسر به 4 تا 8 حلقه چاه نیاز است.

به گزارش شانا، چندی پیش محمود زیرکچیان زاده از نصب و راه اندازی تاسیسات دریایی و خشکی میدان های بهرگانسر و هندیجان خبر داده بود، که با راه اندازی این طرح ها رسیدن به این رقم 60 هزار بشکه در روز  از این میدان ها امکان پذیر است.

میدان نفتی بهرگانسر دارای نفت خام با درجه ای.پی.آی 27 تا 5/27 است، نفت خام این میدان نفتی را می توان در شمار نفت خام های سنگین قرار داد.

در میدان نفتی بهرگانسر سه سکو در و دو سکو در میدان نفتی هندیجان وجود دارد که در اطراف هر یک از این سکوهای نفتی قابلیت حفر چهار حلقه چاه وجود داد و در مجموع می توان 20 حلقه چاه در میدان های نفتی بهرگانسر و هندیجان حفر کرد.

نفت تولیدی میدان نفتی بهرگانسر پس از یک مرحله گاززدایی، آب زدایی و نمک زدایی از طریق خط لوله 16 اینچی به طول 56 کیلومتر به منطقه خشکی بهرگان هدایت و از این منطقه آماده ارسال می شود.

منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر و در بندر امام حسن قرار دارد، شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از مهم ترین بخش های صنعت نفت کشور به شمار می آید که تعدادی از میدان ها و سکوهای بزرگ نفتی و تاسیسات و اسکله های دریایی و پایانه های صادراتی نفت در محدوده مسئولیت آن فعالیت می کند. در حقیقت روزانه حدود 800 هزار بشکه یا نزدیک به یک چهارم نفت تولیدی کشور از حوزه های مختلف فلات قاره در خلیج فارس تامین می شود.

کد خبر 132199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =