صنعت نفت در دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کرد

کارکنان صنعت نفت همگام با فعالیت در عرصه تولید و سازندگی، در عرصه های ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس با اهداء هزار شهید،9هزار و 500 جانباز، یک هزار و 185 آزاده و 13 هزار رزمنده دین خود را در راه اعتلای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کردند.

به گزارش شانا، مهندس علیرضا ضیغمی در مراسم بزرگداشت روز جانباز که با حضور کارکنان، مدیران و جانبازان شاغل در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد، اظهار داشت: کارکنان صنعت نفت در قبال تعهد و وظیفه دینی و ملی خویش در پاسداشت از آرمان های انقلاب اسلامی همه کوشش خویش را مصروف آن داشتند که نهال انقلاب اسلامی به ثمر نشیند.

وی افزود: در دنیایی که ابرقدرت ها همه سعی خود را بر آن داشته بودند که از ثمر نشستن اسلام ناب محمدی (ص) جلوگیری به عمل آید، با بذل جان خویش این خدعه و نیرنگ دشمنان را بی ثمر ساختند.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: نماد زنده و تجسم بارز ایثار و فداکاری همین شهدای زنده هستند که هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و بر آرمان های بلند حضرت امام (ره) وفادار ماندند، این مهم ترین رسالت ها است.

بر اساس این گزارش سید محمد مدنی جانباز قطع نخاعی با حضور در جمع کارکنان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس و با اشاره به اعیاد پر برکت شعبان خاطر نشان کرد: حماسه سازان عاشورا و آخرین منجی عالم بشریت در این ماه متولد شده اند که بر حرمت و ارزش این ماه افزوده می شود.

وی افزود: حضرت ابوالفضل (ع) نمادی از تبعیت از ولایت است که کسانی که حب این خاندان در دل دارند با پیروی از رهنمودهای این بزرگان، ولایتمداری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

این جانباز قطع نخاعی دوران دفاع مقدس، در تعریف جانباز تصریح کرد: جانباز در دفاع از آرمان های دینی خود از جسم خاکی می گذرد و در راه مبارزه با نفس هم ثابت قدم است.

مدنی با اشاره به وظیفه ما در قبال شهدا و جانبازان اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشته و فداکاری های آنان برای نسل جدید تشریح نماییم. کسانی که با خلوص نیت و علو طبع هیچگاه راضی به شناخته شدن ندارند و بیشتر مواقع سکوت می نمایند این بر عهده ماست که بزرگی و شهامت آنان را به جامعه گوشزد نماییم.

این جانباز دوران دفاع مقدس که با پایان جنگ در عرصه تحصیل نیز موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق شده است اظهار داشت: هم اکنون بیشتر وقت خود را بر مشاوره حقوقی جانبازان، خانواده های شهدا و کسانی که نیاز مشاوره ای دارند معطوف داشته ام و تلاش می کنم با قدر وسع خویش، سهم خود را به این بزرگان ادا نمایم.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به 21 نفر از جانبازان شاغل در ستاد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اهداء شد. همزمان با این مراسم، از 130 جانباز در شرکت های تابعه و مناطق عملیاتی نیز طی مراسمی تقدیر و این روز گرامی داشته شد.

 

کد خبر 132992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =