سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری «سینوپک» در بخش پالایش و پتروشیمی چین

شرکت سینوپک از سرمایه گذاری حدود دو میلیارد دلاری این شرکت در بخش پالایش و پتروشیمی چین خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از سایت خبری بلومبرگ، شرکت نفت و پتروشیمی چین (سینوپک) در نظر دارد 14 میلیارد و 800 میلیون یوآن (دو میلیارد و 200 میلیون دلار) برای توسعه پالایشگاه ها و کارخانه های پتروشیمی منطقه مرکزی چین سرمایه گذاری کند.

این شرکت چینی با انتشار بیانیه ای همچنین اعلام کرد که سینوپک قرار است تا هفت میلیارد یوآن برای توسعه پالایشگاه «چانگلینگ» و هفت میلیارد و 800 میلیون یوآن نیز برای به روزرسانی کارخانه پتروشیمی «بالینگ» در استان «هانن» هزینه کند.

چین با داشتن چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا در حال افزایش ظرفیت پالایش نفت خود برای تامین تقاضای داخلی و کاهش وابستگی به واردات سوخت است.

شرکت رویال داچ شل نیز ماه سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود که چین تا حدود پنج سال آینده به بزرگترین مصرف کننده انرژی دنیا تبدیل می شود و در این زمینه از کشور آمریکا نیز پیشی خواهد گرفت. این افزایش مصرف به دنبال رشد بالای اقتصادی و افزایش جمعیت چین است.

شرکت «سینوپک» همچنین اعلام کرد که توسعه ظرفیت این پالایشگاه به دنبال افزایش نیاز به سوخت در استان «هانن» و مناطق همجوار آن رخ داده است.

آژانس بین المللی انرژی نیز ماه اکتبر جاری پیش بینی کرد که مصرف نفت خام چین احتمالا با 5 درصد افزایش به هشت میلیون و 400 هزار بشکه در روز در سال 2009 خواهد رسید.

پالایشگاه های دو شرکت «پتروچاینا» و شرکت «سینوپک» حدود 80 درصد از ظرفیت پالایش نفت چین را به خود اختصاص داده اند.
شرکت های خصوصی چین نیز 20 درصد باقیمانده را در اختیار دارند.

یک مقام آگاه در بخش پالایش نفت چین نیز ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که ظرفیت پالایشگاه «چانگلینگ» این کشور تا سال 2010 میلادی تا دو برابر افزایش خواهد یافت و به سطح 10 میلیون تن در سال یا 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: کارخانه «بالینگ» نیز مواد اولیه مورد نیاز خود را از این پالایشگاه تامین خواهد کرد.

کد خبر 135260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =