حضور فعال حراست وزارت نفت در نخستین نمایشگاه حراست های وزارتخانه ها

رئیس سازمان حراست وزارت نفت گفت: به منظور تنویر افکار عمومی، سازمان حراست وزارت نفت در نخستین نمایشگاه تخصصی حراست های وزارت خانه ها، سازمان ها، نهادها و ارگان های کشوری حضوری پر رنگ دارد.

علی اصولی، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار شانا گفت: نمایشگاه یاد شده با حضور 76 حراست از وزارتخانه های مختلف از روز چهارشنبه (29 آبان ماه) آغاز به کار کرده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نشان دادن دستاوردهای خالصانه نیروهای حراست وزارت نفت برشمرد و گفت: این نیروها سعی دارند علاوه بر وظایف ذاتی به عنوان چشم بیدار در جهت رفع بروز هر گونه حوادث غیر مترقبه عمل کند.

رئیس سازمان حراست وزارت نفت افزود: این وزارتخانه نیز به عنوان یکی از وزارت خانه های بزرگ کشور در نمایشگاه حضور فعالی دارد.

اصولی با اشاره به این که وزارت نفت از گستره بسیار وسیعی برخوردار است، گفت: این وزارتخانه دارای 1 هزار و 548 مرکز جغرافیایی است که دو سوم مراکز طبقه بندی کل کشور را در بر می گیرد.

وی با بیان این که غرفه حراست وزارت نفت در دو غرفه اصلی فعالیت های صنعت نفت را به نمایش گذاشته است، گفت: در قسمت اول تصویر 64 شهید حراست صنعت نفت که نماد این شهدا، شهید تندگویان است به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این بخش 10 فرودگاه صنعت نفت که از این تعداد 9 فرودگاه آن عملیاتی شده است، وظایف نیروی انتظامی اعم از اقدامات کنترلی، نظامی و حراستی که بر عهده سازمان حراست وزارت نفت است، به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان حراست وزارت نفت افزود: در بخش دیگری از غرفه حراست وزارت نفت حضور مستمر 150 شرکت که خدمات اینترنتی، اینترانتی و اتوماسیون های اداری را بر عهده دارند در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

اصولی ادامه داد: پس از آن که بحث حفاظت فناوری اصلاعات و آی تی در کشور مورد توجه عام قرار گرفت و به عنوان دستورالعمل به این سازمان ابلاغ شد، ما به ارزیابی حفاظتی و امنیتی 50 شرکت صنعت نفت پرداختیم که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: در قسمت دیگر این نمایشگاه گوشه ای از اقدامات حراست در زمینه راه اندازی حفاظت الکترونیک به نمایش گذاشته شده و ارتباط زنده به صورت ویدئو کنفرانس را در برخی از پالایشگاه ها و پتروشیمی ها نشان داده است.

وی به موارد به نمایش گذاشته شده در قسمت دوم غرفه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در این قسمت گوشه ای از فعالیت های مجموعه معاونت های حفاظت اطلاعات و انتشار، راه اندازی دبیرخانه های محرمانه، طراحی و چاپ پوسترهای حفاظتی، ایجاد بانک اطلاعات برای شبکه های آی تی موجود در صنعت نفت، در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان حراست وزارت نفت اظهار داشت: یکی از شیوه های کسب اطلاعات توسط دشمن هک کردن شبکه های کامپیوتری و جاسوسی تلفنی بود که ما با یک سری هشدارها و تهیه مطالبی برای ارسال به برخی از مدیریت های وزارت نفت در جهت جلوگیری از این اقدام های جاسوسی گام برداشته ایم.

اصولی تصریح کرد: سازمان حراست وزارت نفت سازمانی مستقل زیر نظر وزیر نفت است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1366 فعالیت قانونی و رسمیت یافته خود را آغاز کرده و پس از آن ساختاری متناسب با ساختار اداری و حفاظتی یافته است که در این ساختار علاوه بر فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی، فعالیت های نظامی نیز انجام می شود و دارای درجات مستقل نظامی در زمینه های یاد شده است.

بر پایه این گزارش وزرای نفت، اطلاعات، نیرو و کشاورزی از جمله بازدید کنندگان نخستین نمایشگاه تخصصی حراست های وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و ارگان های کشوری بودند.

این نمایشگاه از 29 آبان ماه امسال آغاز به کار کرده و تا 7 آذر ماه ادامه دارد.

کد خبر 136456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =