فرهنگ‌ سازی موثرترین روش جلوگیری از تجاوز به حریم خطوط لوله

دکتر شجاعی در بازدید از شرکت خطوط لوله و مخابرات و مرکز انتقال نفت ساری، فرهنگ‌ سازی را موثرترین روش جلوگیری از تجاوز به حریم خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی معرفی کرد.

به گزارش شانا، در جریان بازدید نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال و مرکز انتقال نفت ساری، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال در باره  فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت وظیفه انتقال نفت ‌خام کشورهای حوزه دریای خزر به پالایشگاه ‌های تهران و تبریز، تأمین سوخت (بنزین، نفت گاز و نفت سفید) استان‌های مازندران و گلستان، همچنین انتقال فرآورده‌های وارداتی از بندر نکا با استفاده از خطوط لوله  8 ،12، 16، 30 و 32 اینچ را به عهده دارد.

مهندس عبدالغفار بهمن پور، با اشاره به اجرای طرح توسعه ساخت خط لوله 42 اینچ نکا- جاسک گفت: این طرح از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در دست بررسی است.

وی انجام حفاری ‌های غیر مجاز و بدون هماهنگی با منطقه، همچنین تجاوز به حریم خطوط لوله و آسفالت جاده مرکز انتقال نفت گل پل را از مهم ترین مسائل و مشکلات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال برشمرد. 

همچنین معاون مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه شمال با اشاره به قرار گرفتن ایستگاه‌های مخابراتی منطقه در نقاط سخت گذر و کوهستانی گفت: ایستگاه های مخابراتی منطقه علاوه بر برقراری ارتباط میان مراکز انتقال نفت، به مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ساری و گلستان، شرکت گاز و شرکت توانیر نیز خدمات ارائه می‌ دهند.

به گفته مهندس جبارزاده، هدایت و کنترل نفت‌ خام و فرآورده‌های نفتی در مسیر خطوط لوله، ایستگاه‌های پمپاژ و کاهش فشار با استفاده از سیستم مخابراتی اختصاصی و پوشش رادیویی با ضریب اطمینان 99/99 درصد انجام می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه بازدید با تشکر از تلاش مدیران و همکاران این شرکت در تامین سوخت مورد نیاز مردم منطقه در سال گذشته گفت: کارکنان این شرکت وظیفه ارزشمند و بزرگی در انتقال و تامین سوخت واحدهای صنعتی، نیروگاه ها و مردم به عهده دارند.

دکتر شجاعی و هیئت همراه در جریان بازدید از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال و مرکز انتقال نفت ساری از نزدیک با مراحل عملیات انتقال نفت، تعمیر الکتروپمپ، مراحل پیگ ‌رانی هوشمند و کنترل دستگاه‌ های اصلی از داخل اتاق کنترل مرکز انتقال نفت ساری آشنا شدند.

کد خبر 137507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =