نقش مجتمع گاز پارس جنوبی در تأمین گاز کشور حیاتی است

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهاراتی مبنی بر گسترش آلودگی از طریق توسعه پارس جنوبی را بی انصافی تعبیر کرد و گفت: پالایشگاه های پارس جنوبی به تنهایی 40 درصد گاز مورد نیاز کشور و 50 درصد خوراک پتروشیمی های کشور را تأمین می کند.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سردار محمد رویانیان روز یکشنبه (4 اسفند) در حاشیه مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی جایگاه سوخت سی.ان.جی در پالایشگاه فاز یک در جمع خبرنگاران افزود: هدف از بازدید پارس جنوبی قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و دیدن افتخارات ملی خودمان بود.

وی با اشاره به عظمت پارس جنوبی اظهار داشت: باید دست متخصصان، مدیران و کارگران را بوسید که چنین عظمتی را خلق کردند و توانایی، اقتدار، عزت، علم، دانش و فناوری ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و ارتقا داده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ساخت 370 جایگاه سی.ان.جی در سال جاری در کشور افزود: در مجموع 1025 جایگاه سی.ان.جی در کشور در حال ساخت است که پیشرفت آنها از 15 تا 80 درصد است و این اتفاق در تاریخ کشور بی نظیر است.

رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور در باره آثار مثبت پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی در منطقه تصریح کرد: این بی انصافی است اگر گفته شود توسعه پارس جنوبی موجب آلودگی شده، زیرا پارس جنوبی به تنهایی 40 درصد گاز مورد نیاز کشور و 50 درصد خوراک پتروشیمی های کشور را تأمین می کند، افزون بر آن شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به منظور جلوگیری از آلودگی، اقدام های مطلوبی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی جایگاه سوخت سی.ان.جی با حضور سردار محمد رویانیان، مهندس محمد باقریان، مدیر پالایش گاز شرکت ملی گاز ایران، مهندس همایون شکوه صارمی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیرعامل شرکت گاز خودرو و مدیران پالایشگاه ها در محل پالایشگاه فاز یک پارس جنوبی برگزار شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و هیئت همراه روز یکشنبه (4 اسفند) از پالایشگاه فازهای 4و5 و فاز یک پارس جنوبی، مجتمع های پتروشیمی جم و نوری (برزویه) و مجتمع بندری پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کردند.

کد خبر 139232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =