بهره‌برداری از تلمبه ‌خانه مرکز انتقال نفت شازند اراک در سال آینده

رئیس تعمیرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی از بهره‌برداری از تلمبه‌خانه جدید مرکز انتقال نفت شازند اراک تا اردیبهشت 1388 خبر داد.

به گزارش شانا، مهندس علیرضا بیات با بیان این که پروژه ساخت تلمبه‌ خانه جدید مرکز انتقال نفت شازند اراک مراحل پایانی خود را طی می‌کند، اظهار داشت: این طرح با هدف اجرای یکی از مصوبه های دور نخست سفر استانی هیئت دولت به استان مرکزی در حال انجام است.

رئیس تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود: براساس مصوبه هیئت دولت با ساخت تلمبه خانه جدید خطوط لوله 10، 16 و 18 اینچ انتقال نفت‌ خام شازند، اراک و سنجان که از داخل شهر عبور می‌کردند به خارج از شهر منتقل می شود.

بیات با بیان این که با ساخت این تلمبه‌ خانه جدید، سه الکتروپمپ 16 اینچ و دو الکتروپمپ 10 اینچ در مدار قرار می‌گیرد، گفت: الکتروپمپ‌ های 16 اینچ قابلیت کار به صورت سری و موازی را داراست و الکتروپمپ‌ های 10 اینچ می‌توانند به صورت موازی کار کنند.

بیات یادآور شد: برای ساخت این تلمبه‌خانه، نزدیک به پنج هزار اینچ جوشکاری روی خطوط 10، 12 و 16 اینچ و 800 متر لوله‌کشی مستقیم انجام شده ‌است.

منطقه مرکزی، یکی از مناطق یازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است. این منطقه وظیفه انتقال نفت‌خام به پالایشگاه‌های اراک و تهران، همچنین تامین سوخت مصرفی شهرها و روستاهای استان لرستان، همدان، مرکزی و قم را به عهده دارد.

این منطقه همچنین اداره خطوط متعددی از نفت‌ خام و فرآورده‌های نفتی در محدوده استان‌های لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان و قم را به عهده دارد که مجموع خطوط لوله تحت مدیریت این منطقه 1595 کیلومتر است.

 

کد خبر 139457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =