ضرورت تدوین و عمل به منشور اخلاقی در سازمان

مهندس عادل نژادسلیم تدوین منشور اخلاقی در سازمان و باور و عمل به آن را از راهکارهای ارتقای کرامت انسانی در سازمان برشمرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس عادل نژادسلیم در دومین همایش طرح تکریم ارباب رجوع در صنعت نفت، جوهره اصلی مدیریت در سازمان را اجرا و تصمیم معرفی و تصریح کرد: مدیریت صحیح در سازمان باید بتواند ارتباط خوبی میان اجرا، تصمیم، شناخت وضع موجود و تئوری و تجربیات مدون برقرار کند.

وی شرط برقراری مدیریت علمی در سازمان را ایجاد تفکر استراتژیک خواند و گفت: اگر رابطه میان تصمیم و اجرای برنامه های مدیریتی با تئوری و تجربیات مدون قطع شود، مدیریت سنتی و قبل از انقلاب صنعتی در سازمان حاکم می شود.

نژادسلیم تصریح کرد: در صورت توجه مدیران به کرامت انسانی کارکنان می توانند سازمان را از مسیر سختی ها و مشکلات به سوی باروری و رشد ارتقا دهند.

او در باره مدل کرامت انسانی و نحوه تعامل بین ارزش های این مدل گفت: مدل کرامت انسانی مبتنی بر ارزش های بنیادین کرامت انسانی است که بر پایه شش ارزش امنیت و ایمنی، عدالت و امانت، اخلاق و صداقت، توانمند سازی کارکنان، یادگیری و کارآیی و اثربخشی استوار است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ایجاد انگیزه برای کارکنان، احساس ارزشمند بودن، افزایش مشارکت آنها در امور سازمان، ارتقای رضایت کارکنان، افزایش قابلیت نوآوری، تولید دانش، بهبود مستمر در فعالیت ها و افزایش بهره وری در سازمان را از مزایای اصلی صیانت از کرامت انسانی در سازمان برشمرد.

وی استقرار مدیریت علمی بر پایه تفکر استراتژیک را از راهکارهای اصلی ارتقای وفاداری نیروها به سازمان و افزایش بهره وری از ظرفیت های موجود برشمرد.

نژادسلیم تدوین خط مشی و رویه در سازمان های کشور، برنامه ریزی، آموزش و تربیت نیروی انسانی و جاری سازی معیارهای کرامت انسانی را از راهکارهای ارتقای کرامت انسانی در سازمان برشمرد.

بازرس ملی طرح تکریم و سلامت اداری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در وزارت نفت نیز برگزاری دومین همایش طرح تکریم ارباب رجوع در صنعت نفت را نشان دهنده نهادینه شدن این حوزه در صنعت نفت خواند و گفت: با توجه به پیشتاز بودن صنعت نفت در برگزاری این طرح این صنعت دیگر نیازی به بازرس ملی برای برگزاری طرح تکریم ندارد و همکاران ما در این صنعت می توانند این طرح را به تنهایی اجرا کنند.

مهندس خاکساری بررسی وضعیت کارکنان پیمانکاری شاغل در صنعت نفت را یکی از چالش های این صنعت برشمرد و گفت: در برخی از سمت های کلیدی، حاکمیتی صنعت نفت از جمله در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استفاده از نیروهای پیمانکاری به صلاح صنعت نفت نیست.

وی تصریح کرد: صنعت نفت در زمینه تمرکززدایی در برخی از بخش ها از جمله در بخش بهداشت و درمان پیشرفت چندانی نداشته است.

دومین همایش طرح تکریم وزارت نفت به منظور ترویج و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ خدمت رسانی و ارائه نتایج و تبادل تجارب علمی و نظری موفق حاصل از فعالیت های صورت گرفته در این زمینه، با حضور مهندس غلامحسین نوذری، وزیر نفت و دکتر بخشیان، معاون وزیر نفت در منابع انسانی روز گذشته (18 اسفندماه) در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برگزار شد.

کد خبر 139606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =