کنترل کمی و کیفی سوخت در جایگاه های عرضه سوخت

مهندس محمدرضا مظلومی گفت: همزمان با سال اصلاح الگوی مصرف، سوخت موجود در جایگاه های عرضه سوخت استان مازندران از نظر کمی و کیفی مورد آزمایش و نظارت دقیق قرار می گیرند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در گفت و گو با خبرنگار شانا در باره اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف در استان مازندران توضیح داد: با توجه به این که سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اصلاح الگوی مصرف» نام گذاری شده، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری و کمیته بهینه سازی مصرف انرژی استان مازندران، اجرای طرح هایی را در این خصوص دراداره های دولتی و سازمان ها در دستور کار دارند.

مهندس محمدرضا مظلومی جایگاه های عرضه سوخت سراسر استان را یکی از مهم ترین بخش هایی خواند که در استان مازندران مورد نظارت دقیق قرار می گیرد.

وی افزود: هدف از نظارت بر فعالیت و نحوه سوخت رسانی در جایگاه ها، جلوگیری از اتلاف سوخت، مبارزه با قاچاق سوخت یا کم فروشی ها و تخلف های احتمالی است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری اظهار داشت: برای نخستین بار سه گروه بازرسی ویژه با هدف نظارت بر نحوه عملکرد جایگاه داران آغاز به کار کرده اند، علاوه بر این یک گروه بازرسی و کنترل کمی عرضه سوخت نیز نظارت بر جایگاه ها را به عهده دارند.

مظلومی ادامه داد: گروه بازرسی نظارت بر عرضه کمی سوخت، با در اختیار داشتن پیمانه های معیار در جایگاه های عرضه سوخت حضور می یابند و به طور نامحسوس مقدار سوختی را که از هر تلمبه در جایگاه عرضه می شود، اندازه گیری می کنند.

وی افزود: هر تلمبه باید 45 لیتر سوخت هر دقیقه عرضه کند که در صورت کمبود این میزان گروه های بازرسی می توانند از ادامه فعالیت جایگاه دار تا زمان رسیدگی به سهل انگاری یا تخلف وی جلوگیری کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در باره کنترل کیفیت سوخت ارائه شده در جایگاه ها گفت: بنزین و گازوییل علاوه بر این که از نظر کیفی در انبارهای شرکت پخش این منطقه مورد بازرسی و آزمایش دقیق قرار می گیرند، پس از انتقال به جایگاه های عرضه سوخت، هنگام عرضه به مشتریان به صورت مجدد ارزیابی می شوند.

مظلومی ادامه داد: گروه های بازرسی کنترل کیفیت سوخت با در اختیار داشتن تجهیزات آزمایشگاهی سیار، سوخت عرضه شده در جایگاه ها را از نظر کیفی نیز بررسی می کنند تا در صورت تخلف از ادامه کار جایگاه دار جلوگیری کنند که خوشبختانه تا کنون چنین موردی در استان مازندران مشاهده نشده است.

کد خبر 140413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =