افزایش میزان تبدیل نفت خام به بنزین به 35 درصد تا سال 1392

مهندس امین الله اسکندری گفت: تا سال 1392 میزان تبدیل نفت خام به بنزین در پالایشگاه های ایران به بیش از 35 درصد خواهد رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید پالایشگاه های کشور در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار داشت: هم اکنون از هر بشکه نفت خام تنها 16 درصد آن به بنزین تبدیل می شود، در حالی که با اجرای طرح های بهینه سازی و ساخت هفت پالایشگاه جدید در کشور، از هر بشکه نفت خام 35 درصد به بنزین تبدیل می شود.

وی هدف از اجرای طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه ها را افزایش ظرفیت تولید فرآورده های سبک از جمله بنزین و نفت گاز و کاهش تولید فرآورده های سنگین از جمله نفت کوره همچنین حذف آلاینده های محیط زیست از فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه ها و تولید این فرآورده ها بر اساس استاندارد یورو 5 برشمرد و تصریح کرد: در زمینه پالایشگاه ها اولویت اول ما اجرای طرح های بهینه سازی و افزایش ظرفیت پالایشگاه های موجود است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید پالایشگاه های کشور تصریح کرد: با ساخت هفت پالایشگاه جدید و اجرای طرح بهینه سازی در پالایشگاه ها کشور پیش بینی می شود روزانه 146 میلیون لیتر بنزین و 130 میلیون لیتر گازوئیل در کشور تولید شود.

اسکندری افزود: همچنین با توجه به روند کنونی مصرف بنزین در کشور پیش بینی می شود در سال 1393 روزانه 80 میلیون لیتر بنزین و 110 میلیون لیتر گازوییل در کشور مصرف شود.

 صادرات روزانه بیش از 60 میلیون لیتر بنزین و 152 میلیون لیتر گازوییل تا سال 1393

وی در باره برنامه صادرات فرآورده های نفتی تا سال 1393 گفت: در بخش بنزین روزانه بیش از 60 میلیون لیتر و در بخش گازوییل نیز روزانه بیش از 20 میلیون لیتر توان صادرات خواهیم داشت.

اسکندری افزود: در بخش نفت کوره نیز در صورتی که گاز جایگزین آن شود ظرفیت صادرات خواهیم داشت.

کد خبر 140989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =