18 پروژه سرمایه ای در حوزه عملیاتی آغاجاری به اجرا در می آید

18 پروژه سرمایه ای با بیش از 380 میلیارد ریال اعتبار در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اجرایی می شود.در حال حاضر تعدادی از این پروژه ها راه اندازی شده و عملیات اجرایی برخی نیز در حال انجام است.

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب گفت: تامین سیستم اطفاء حریق خودکار کارخانه گاز و گازمایع 1000، بهسازی و آسفالت جاده های بهره برداری آغاجاری ، احداث دفاتر و کارگاه تعمیرات مجتمع رگ سفید 1 و ساخت پل های بتونی روی خطوط لوله جریانی عبوری از جاده های اصلی را از جمله این پروژه ها به شمار می رود.


ساخت سه باب ساختمان جمع آوری و نصب دکل، ترمیم و بازسازی و تجهیز فرودگاه آغاجاری، تعویض شبکه آبرسانی و گازرسانی، تعویض عایق بندی و رنگ آمیزی کارخانه گاز و گاز مایع 1500، و ساخت بنا در مدارس فرسوده ملکی شرکت ملی نفت ایران از دیگر پروژه هایی است که "عبدالله برکت" از آن یاد می کند.

به گفته وی سال گذشته 100 میلیارد ریال در زمینه اجرای پروژه های امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز ‌آغاجاری هزینه شده است.

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در باره پروژه احداث خطوط لوله روزمینی 12 و 16 اینچ نفت پارسی کلاستر به تاسیسات کرنج گفت: این پروژه به هفت بخش اجرایی تقسیم شده که انجام دو بخش از آن به شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری واگذار شده است.

برکت با بیان این که سه میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار اجرای این پروژه است به "شانا" گفت: شرح کار، طراحی پروفین و نقشه های اجرایی این پروژه آماده شده و در حال بررسی نهایی برای واگذاری به پیمانکار واجد شرایط هستیم.

وی در توضیح گفت: دو خط لوله 12 و 16 اینچ نفت پارسی کلاستر، نفت شیرین و نمکی پارسی کلاستر را به واحد بهره برداری کرنج منتقل می کند، همچنین عبور این خط از مناطق کوهستانی و سخت گذراز جمله ویژگی های این پروژه است که از سوی توانمندان داخلی اجرا خواهد شد.

به گفته رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری  یکی از این دو خط، خوراک واحد نمک زدایی در حال احداث کرنج را تامین  و خط لوله دیگر هم نفت شیرین تولیدی را به حوزه عملیاتی کرنج ارسال می کند.

پروژه بهسازی و آسفالت جاده های بهره برداری آغاجاری اکنون بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آنطور که برکت پیش بینی می کند با اجرا و راه اندازی آن تمام چاه های گازی و شیرخانه های گازی میدان پازنان به وسیله این جاده به هم متصل و آمد و شد در این حوزه عملیاتی تسهیل خواهد شد.

وی همچنین در باره انجام پروژه های عام المنفعه در حوزه عملیاتی آغاجاری گفت: به دلیل گستردگی مناطق زیر پوشش این شرکت در سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و استان بوشهر، پروژه های زیادی در زمینه ساخت مجتمع های ورزشی، نوسازی و بهسازی مدارس و اماکن فرهنگی و مذهبی با بکارگیری پیمانکاران بومی از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شده است.

به گفته برکت تصمیم گیری اولیه برای احداث و توسعه 10 مدرسه و چند مسجد در 10 روستای پیرامون تاسیسات این شرکت انجام شده و به تصویب نهایی رسیده است و علاوه بر اجرای پروژه های سرمایه ای، طرح هایی هم به منظور حفاظت از تاسیسات نفت و گاز این شرکت در دست تهیه و انجام است.

کد خبر 142374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =