کمیته بررسی زیان های ناشی از پدیده گرد و غبار بر تولید نفت تشکیل شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی زیان های ناشی از پدیده گرد و غبار بر تولید نفت و نیروی انسانی خبر داد.

مهندس سیف اله جشن ساز با اشاره به اینکه کار در مناطق عملیاتی شرکت ملی نفت ایران با وجود شرایط جوی یاد شده به صورت شبانه روزی ادامه دارد، به خبرنگار شانا گفت: به منظور صیانت از سلامت نیروی انسانی درگیر با عملیات تولید، مقرر شده است ضمن تجهیز مراکز بهداشت و درمان موجود در نزدیکی تاسیسات، اکیپ های سیار مجهز به کادر درمانی و تجهیزات پزشکی نیز در هنگام آلودگی هوا به صورت آماده باش در دسترس کارکنان عملیاتی مستقر روی دکل های حفاری و تاسیسات نفت و گاز باشد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره با این که بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در سال گذشته، جنوب غربی کشور شاهد افزون بر 100 روز گرد و غبار بود و پیش بینی می شود در سال جاری نیز میزان گرد و غبار در این منطقه افزایش یابد، گفت: با توجه به تاثیر نامطلوب این پدیده بر نیروی انسانی به ویژه کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی، همچنین تاثیر آن بر عملکرد دستگاه ها و تجهیزات حفاری فرآوری و انتقال نفت و گاز، تشکیل یک گروه کارشناسی در این زمینه تشکیل شده است.

وی در خصوص توضیح داد: این گروه متشکل از متخصصان واحدهای عملیاتی فنی و منابع انسانی با همکاری مراکز دانشگاهی است که برای بررسی خسارات و زیان های وارد شده، همچنین ارائه راه کارهای مقابله با آن اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: باتوجه به شرایط خاص حاکم بر عملیات تولید نفت و ضرورت استمرار آن، تسری تعطیلات مرتبط با آلودگی جوی به واحدهای عملیاتی نفت امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: مناطق نفت خیز و میدان های نفت و گاز کشور به طور طبیعی در اقلیم هایی با تابستان بسیارگرم و شرایط دشوار آب و هوایی قرار دارند و بروز پدیده گرد و غبار، بر سختی شرایط کار در این مناطق افزوده است.

جشن ساز افزود: فرایند تولید در صنعت نفت به ویژه در بخش های بالادستی به گونه ای است که حضور نیروی انسانی در فضای باز را الزامی می سازد و این موضوع باتوجه به توصیه سازمان های مرتبط با بهداشت و سلامت مبنی بر عدم تردد در هوای آزاد در مواقع بروز پدیده گرد و غبار غلیظ، سختی کار در مناطق عملیاتی تولید نفت و گاز را دو چندان می سازد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با قدردانی از تلاش بی وقفه کارکنان مناطق عملیاتی تاکید کرد: با تمام این اوصاف کار درمناطق عملیاتی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و نیروهای متخصص صنعت نفت با تحمل تمام سختی ها به رسالت خود درخصوص حفظ و ارتقای نفت و گاز اهتمام خاص دارند.

کد خبر 143843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =