حفاری نخستین حلقه چاه بخش ساحلی میدان هندیجان تمام شد

بهرگان _ شانا _ گروه نفت: عملیات حفاری نخستین حلقه چاه نفتی در بخش ساحلی میدان نفتی هندیجان به پایان رسید و دکل دیگری در موقعیت حفاری دومین حلقه چاه مستقر شده است.

رئیس منطقه بهرگان در شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: پس از اتمام فعالیت دکل شماره ND117 شرکت حفاری شمال و آغاز به کار دکل ND117  که در موقعیت حفاری دومین حلقه چاه مستقر شده است، در بخش ساحلی میدان هندیجان هم چهار حلقه چاه جدید حفاری خواهد شد.

محمدرضا خواجه جهرمی گفت: با حفاری این تعداد چاه، تولید نفت از این میدان به میزان روزانه 12 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

تولید کنونی این میدان 26 هزار تا 27 هزار بشکه در روز از هشت حلقه چاه است که با افزایش 12 هزار بشکه، تولید نفت هندیجان به 38 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

رئیس منطقه نفتی بهرگان تصریح کرد: شرکت نفت فلات قاره در بخش شمالی میدان هندیجان، طرح توسعه این میدان را در اولویت برنامه ها قرار داده است.

وی افزود: فعالیت های شرکت نفت فلات قاره ایران برای انجام طرح توسعه این میدان به دلیل عمق کم‌آب ناحیه‌ای که میدان هندیجان در آن قرار گرفته، از بخش ساحلی انجام می‌شود.

هم‌اکنون روزانه 35 تا 40 هزار بشکه نفت از میدان هندیجان و بهرگانسر به تاسیسات فرآورشی منطقه بهرگان فرستاده و پس از آماده‌سازی به تلمبه‌خانه گوره برای انتقال به مبادی صادراتی در جزیره خارگ ارسال می‌شود.

کد خبر 146811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =