ظرفیت ناوگان هواپیمایی نفت520 صندلی در روز افزایش یافت

شانا_ اهواز_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران گفت: با ورود سومین فروند هواپیمای جدید از نوع «جت فوکر 100» ظرفیت ناوگان هوایی این شرکت از 420 صندلی در روز به 520 صندلی در روز رسید.

کاپیتان حسین طالب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب افزود: در همسویی با توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی نفت ایران که از جمله کالاهای استراتژیک صنعت نفت محسوب می شود، با ورود سومین فروند، تعداد ناوگان هوایی این شرکت به 8 فروند افزایش یافته است.

وی ادامه  داد: چهارمین فروند هواپیمای جدید نیز ظرف مدت دو ماه آینده به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت ایران می پیوندد که ظرفیت ناوگان این شرکت را به روزانه 620 صندلی افزایش خواهد داد.

وی افزود: به پاس قدردانی از خدمات یکصد ساله مسجد سلیمان به صنعت نفت کشور، این هواپیما با کد شناسایی EP-MIS به معنای (Masjid-i-Soleyman) وارد خطوط هواپیمایی نفت ایران می شود.

طالب زاده یادآور شد: دو فروند هواپیمای جت فوکر 100 که پیشتر به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی نفت ایران وارد شده بودند با کدهای شناسایی  EP-AWZ(اهواز) و EP-OPI  (شرکت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی نفت - ایپک) مشغول خدمت رسانی به مجموعه کارکنان صنعت نفت می باشند.

وی توضیح داد: طرح توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی نفت ایران در دو مرحله انجام می شود؛ در مرحله نخست این طرح تا آذرماه امسال چهارمین فروند هواپیمای جت فوکر 100 به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت ایران افزوده می شود و در مرحله دوم نیز سه فروند هواپیمای پهن پیکر وارد ناوگان این شرکت خواهد شد.

طالب زاده در باره ویژگی های سومین فروند هواپیمای نفت گفت: این هواپیما دارای 100 صندلی است که برخورداری از سیستم ناوبری مدرن، فضای باز بین صندلی ها و جایگاه ویژه (First Class) از جمله مزیت های آن به سایر هواپیماهای هم نوع خود (فوکر100) است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران افزود: هواپیمای جت فوکر 100 «EP-MIS» که در شرکت هواپیما سازی فوکر در هلند ساخته شده، از پیشرفته ترین نسل هواپیمای جت فوکر 100 است که تا چند روز پیش در یکی از معتبرترین خطوط هوایی اروپا فعال بوده است.

طالب زاده ادامه داد: هم اکنون حدود 200 پرواز (رفت و برگشت) در یک هفته به وسیله ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی نفت ایران از مبدا تهران و اهواز به مشهد، تبریز، بوشهر، شیراز، اصفهان، جم، لامرد، بهرگان، آبادان، بندر لنگه و جزایر خارگ، لاوان، سیری، کیش، بندر عباس، ماهشهر، عسلویه، اردبیل و آغاجاری انجام می شود.

وی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی نفت ایران بدون داشتن سانحه هوایی مسافری، یکی از ایمن ترین شرکت هواپیمایی جهان است و این افتخار را دارد که در سال های اخیر با حمایت مسئولان صندوق بازنشستگی و مدیریت شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و با افزایش و توسعه ظرفیت های خود، علاوه بر صنعت نفت به دیگر بخش های صنعتی کشور و به ویژه جابه جایی مسافر در استان خوزستان، خدمات رسانی چشمگیری انجام داده است.

هواپیمای فوکر 100

نخستین پرواز فوکر 100 پس از ساخت در هلند، در30 نوامبر 1986 انجام شد. اعطای گواهینامه کیفیت پروازی، پنج ماه بعد در نوامبر 1987، بزرگ ترین امتیازی بود که به این هواپیما اعطا شد و در فوریه 1988 به خطوط هوایی سوئیس (Swiss Air) نخستین مشتری آن - تحویل داده شد.

تولید این هواپیما اگر چه در سال 1996 متوقف شده است، اما اندکی پس از آن مذاکراتی از سوی خطوط هوایی برخی کشورهای جهان برای خرید دوباره آن انجام و تولید فوکر 100 و فوکر 70 چند برابر شد؛ به گونه ای که از سال 96 تا کنون، 300 فروند از این هواپیما سفارش داده شده؛ این در حالی است که در زمان توقف تولید، 283 فروند از این هواپیما در حال ساخت و پردازش بود.

کارایی فوکر 100

بیشترین سرعت پرواز (گشت زدن) 845 کیلومتر در ساعت، متوسط سرعت پرواز 737 کیلومتر در ساعت و طول حرکت این هواپیما با 107 مسافر، 2505 کیلومتر است.

کد خبر 147794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =