میدان‌های مشترک نفت فلات قاره برنامه‌ریزی جدید می‌خواهند

شانا _ گروه نفت: مدیران میدان‌های مشترک شرکت نفت فلات قاره ایران در خلیج فارس، رفع مشکلات دراین حوزه را نیازمند چارچوب مشخص، نگاه و برنامه‌ریزی جدید می‌دانند و معتقدند اگر مبنای شرکت تولید در سطح بین‌المللی است، باید دیدگاه موجود تغییر کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، در جلسه نهایی پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز، بر موضوع پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها به عنوان از مهم ترین مباحث جلسه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران و این که مصوبات باید به عنوان اصلی‌ترین اهداف سازمانی مورد توجه قرار گیرد، تاکید شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز تعیین زمان‌بندی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را بسیار حیاتی خواند و گفت: اگر زمان‌بندی در اجرای پروژه‌ها لحاظ نشود، در زمینه محقق نشدن برنامه تولید به مشکل برمی‌خوریم.

این جلسه در حالی با حضور مدیرعامل، مدیران واحدهای مختلف و رؤسای ستادی در تهران برگزار شد که مسئولان مناطق عملیاتی خارگ، لاوان، بهرگان و سیری تنها از طریق ویدیو کنفرانس در آن حضور داشتند.

محمود زیرکچیان‌زاده با تاکید بر لزوم حضور فعال مدیران واحدهای مختلف در جلسه‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها در مناطق گفت: در این جلسه‌ها وظایفی معین شده برای هر واحد باید کمی و با زمان‌بندی ویژه باشد و هر سازمان وظایف خود را در زمینه تولید و وظیفه تعیین شده را در زمان مورد نیاز انجام دهد.

تعیین چارچوب مشخص

در جلسه نهایی پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز، پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت بررسی شد و وضعیت تمام میدان‌ها و چاه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران نیز از نظر تولید و مشکلات موجود بررسی و در باره راه‌حل‌های دستیابی به نقطه مطلوب نکته‌هایی مطرح شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: باید مشکلات تولید شناسایی شده و برای برطرف کردن آنها راه‌حل‌های درست و منطقی ارائه شود که در این زمینه تعیین چارچوب مشخص و معین برای حرکت در این مسیر ضروری است.

زیرکچیان زاده توضیح داد: میدان‌های مشترک شرکت نفت فلات قاره ایران در خلیج فارس نیازمند نگاه و برنامه‌ریزی جدید است که پیش بینی می‌شود با بسیج همه نیروها و امکانات بتوان وضعیت تولید در این میدان‌ها را بهبود ببخشید.

بخش گاز توجه ویژه می‌خواهد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره توجه جدی به بخش گاز را با توجه به ذخایر عظیم گازی در مناطق مختلف عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران از نکات مهم برشمرد.

زیرکچیان زاده اظهار امیدواری کرد مدیران برنامه‌ریزی تلفیقی و امور مالی شرکت ملی نفت ایران با توجه به وضعیت ویژه میدان‌های شرکت نفت فلات قاره ایران در دریا توجهی ویژه‌ به این موضوع کرده است و نسبت به اختصاص اعتبار و بودجه و رفع مشکلات موجود، اقدام‌های جدی‌تری انجام دهند.

برنامه ریزی‌ها بلندمدت باشد

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این جلسه بر لزوم برنامه‌ریزی‌های بلند مدت برای افزایش تولید تاکید کرد: اگر در قیاس با پنج سال آینده برنامه داشته باشیم، حتی اگر این برنامه 70 درصد دقت داشته باشد، می‌توان یقین داشت که در مسیر درستی حرکت کرده‌ایم.

غلامعباس جوکار افزود: جلسه‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها چندین مرحله دارد که در مرحله نخست در امور فنی با بررسی‌های انجام شده وضعیت میدان‌ها و مخازن مشخص و اطلاعات مربوط به آنها جمع‌آوری می‌شود و در باره توان بالقوه تولید شرکت، اشراف کافی به دست می‌آید.

وی ادامه داد: پس از آن در مناطق عملیاتی، جلسه‌های متعددی برگزار می‌شود که بر اساس رهنمود مدیرعامل شرکت از این پس این جلسه‌ها با حضور تمام افراد مرتبط در مناطق عملیاتی برگزار خواهد شد.

جوکار با ارائه گزارشی در مورد جلسه‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها که در چهار منطقه سیری، لاوان، بهرگان و خارگ برگزار شد، گفت: در این جلسه‌ها تمام تنگناها و مشکلات موجود مطرح و راه‌حل‌هایی نیز برای آنها ارائه شد.

هماهنگی در اجرای پروژه‌ها

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران توان بالقوه شرکت نفت فلات قاره ایران را در امر تولید بسیار مطلوب ارزیابی کرد، اما در عین حال لازمه دسترسی به این توان را اجرای پروژه‌های موجود به صورت هماهنگ برشمرد.

جوکار با بیان این که نحوه توسعه میدان‌ها از گذشته تاکنون تغییری نکرده و همچنان سنتی است، افزود: تولید در دریا تفاوت‌های اساسی با خشکی دارد، ولی متأسفانه در سال‌های گذشته سکوهایی که برای تولید در نظر گرفته شده‌اند به صورت متمرکز بوده و وضعیت چاه‌ها نیز به همین ترتیب است.

وی با انتقاد از تفکر و نگاه موجود به شرکت نفت فلات قاره ایران که شرایط تولید در خشکی و دریا را با هم یکسان فرض می‌کنند، گفت: متأسفانه هم اکنون این شرکت از سوی شرکت ملی نفت ایران با خشکی مقایسه می‌شود که این بزرگ ترین آسیب ها را به شرکت نفت فلات قاره ایران وارد کرده است؛ به همین منظور یکی از مهم ترین اهداف ما این است که بتوانیم این موضوع را برای مدیران تصمیم‌گیر در شرکت ملی نفت ایران به درستی بیان کنیم.

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره یادآور شد: اگر مبنای شرکت تولید در سطح بین‌المللی است، باید تفکر و دیدگاه موجود را تغییر داد و متناسب با این امر در زمینه اختصاص بودجه و تجهیزات مورد نیاز نیز نگاه بین‌المللی باشد.

کد خبر 148364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =