تلاش وزارت نفت برای افزایش تولید از میدان‌های نفتی خلیج فارس

شانا _ گروه نفت: دکتر سیدمسعود میرکاظمی گفت: وزارت نفت با حمایت و پشتیبانی خود از شرکت نفت فلات قاره تلاش می کند تا با به کارگیری منابع و توان خود، تولید بیشتر نفت از حوزه دریایی صنعت نفت کشور را محقق کند.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر سید مسعود میرکاظمی روز دوشنبه (25 آبان) در جریان بازدید خود از تأسیسات نفتی منطقه خارگ،‌ در جمع کارکنان سکوی نفتی ابوذر، با اشاره به گزارش‌های شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار امیدواری کرد با افزایش ضریب بازیافت، توسعه و تولید نفت از میدان های نفتی فلات قاره بهبود یابد.

میرکاظمی با بیان این که وزارت نفت تلاش می کند تا به تولید با ثبات نفت در حوزه دریا دست یابد، از مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران خواست راه‌های افزایش تولید نفت از میدان‌های نفتی فلات قاره با حداقل هزینه و در کمترین زمان بررسی شود.

وی افزود: گزارش شرکت نفت فلات قاره ایران درباره روش ها و راهکارهای بهبود و افزایش تولید نفت از میدان های دریایی بررسی می شود؛ وزارت نفت نیز با حمایت و پشتیبانی خود از شرکت نفت فلات قاره تلاش می کند تا با به کار گیری منابع و توان خود، تولید بیشتر نفت از حوزه دریایی صنعت نفت کشور را محقق کند.

وزیر نفت با بیان این که مسائل مربوط به سکوی ابوذر بررسی و در صورت نیاز تأمین منابع می شود، کارکنان و جوانان فعال در سکوی نفتی ابوذر را به حفظ نشاط و علاقه در محیط کاری سکو توصیه کرد و گفت: امید است در بازدید بعدی از این سکوی نفتی، باز هم نشاط و روحیه بالا را در میان کارکنان سکو شاهد باشیم.

وی با بیان این که کارکنان سکوی ابوذر به طور قطع در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در زمان مهار فوران چاه های این سکو، سختی ها و مرارت های زیادی را متحمل شده اند، یادآور شد: کارکنان تلاشگر سکوهای نفتی، برای بازسازی و نوسازی این سکوها روزهای بسیاری سختی داشته اند، اما شیرینی منفعت ملی، بر این زحمت‌ها و ملالت‌ها برتری بسیاری دارد.

میرکاظمی همچنین در باره بازدید خود از نمایشگاه عکس مهار فوران چاه های سکوی ابوذر که در راهروهای این سکو دایر شده بود، اظهار داشت: این نمایشگاه عکس، نشانگر لذتی است که کارکنان از انجام یک کار بزرگ ملی به یاد دارند.

وی ادامه داد: کارکنان سکوی ابوذر با وجود سختی های فراوان متحمل شده، نشان داده اند که به فعالیت های بزرگ ملی، توسعه اقتصادی کشور، اعتلای نقش جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت در منطقه و در صحنه بین الملل علاقه دارند.

وزیر نفت با تشکر و قدردانی ویژه از تلاش کارکنان زحمتکش شرکت نفت فلات قاره ایران ابراز امیدواری کرد، در بازدیدهای بعدی از سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس شاهد نوآوری های بیشتر، تلاش های مؤثرتر و افزایش تولید نفت از این منطقه باشد.

میدان نفتی ابوذر، بزرگ‌ترین میدان تولید نفت خام ایران در خلیج فارس است که از سه سکوی تولیدی AA، AB، ACهر یک به ظرفیت تولید روزانه 80 هزار بشکه نفت تشکیل شده است و در مجموع روزانه 195 تا 220 هزار بشکه نفت از این میدان تولید می شود.

مجتمع نفتی ابوذر واقع در 75 کیلومتری غرب جزیره خارگ واقع شده است؛ در این میدان تا کنون 107 حلقه چاه نفت حفاری شده است که از این تعداد، 67 حلقه چاه درحال بهره برداری است و 40 حلقه چاه دیگر نیز به دلیل قدیمی بودن و مسائل فنی تولیدی نیستند و برنامه تعمیر این چاه ها در دست اقدام است.

وزیر نفت در سفر خود به منطقه خارگ، از سکوی سروش نیز بازدید کرد؛ وی پس از بازید از اتاق کنترل و سایر بخش های این سکو، در نشستی با مدیران و کارکنان این سکو حضور یافت؛ کوروش منجزی، رئیس سکوی نفتی سروش و خواجه جهرمی رئیس منطقه عملیاتی بهرگانسر، عملیات و فرآیند تولید نفت از سکوهای سروش و نوروز و مشکلات خود را برای دکتر میرکاظمی تشریح کردند.

میرکاظمی پس از پایان بازدید از سکوی نفتی سروش به منطقه عملیاتی بهرگان عازم و از سوی مدیران و کارکنان این منطقه نیز استقبال شد؛ دکتر میرکاظمی پس از بازدید از تأسیسات نفتی منطقه بهرگان در جمع مدیران این منطقه حضور یافت؛ خواجه جهرمی رئیس منطقه عملیاتی بهرگانسر و تعدادی دیگر از مدیران منطقه در این نشست ضمن معرفی منطقه عملیاتی بهرگان، مشکلات خود را برای وزیر نفت بازگو کردند.

محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و سایر مدیران این شرکت، وزیر نفت را در این سفر همراهی می کردند.

کد خبر 149019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =