کارکنان صنعت نفت برای دفاع از آرمان‌های انقلاب آماده‌اند

شانا _ گروه گاز: تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در صنعت نفت، از جمله کارهای صورت گرفته در شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، صبح امروز یکشنبه (29 آذر) رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت در همایش سراسری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور که به میزبانی وزارت نفت در باشگاه شماره یک صنعت نفت برگزار شد،گفت: بر اساس روایات و احادیث موجود در اسلام، فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر در واقع زمینه‌ساز بسیاری از اصول و فروع دیگر دین اسلام به شمار می آید.

محمد صادق بخشیان با بیان این که وزارت نفت در احیا و ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری تلاش بسیار زیادی انجام داده است، افزود: ایجاد شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بیش از 90 شرکت تابعه وزارت نفت و تشکیل منظم این شوراها، معرفی مدیران منابع انسانی شرکت‌های اصلی صنعت نفت به عنوان روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در صنعت نفت، از جمله کارهای صورت گرفته در این شورا بوده است.

وی میزبانی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در مشهد مقدس، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر و انتشار کتب فرهنگی در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر برنامه های اجرا شده شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت نفت اعلام کرد.

 وی همچنین از اختصاص بودجه 200میلیون ریالی برای ترویج و گسترش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در صنعت نفت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، در این مراسم همچنین آیت الله احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران نیز با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر ستون فقرات فرایض الهی را تشکیل می دهد، تاکید کرد: اگر این فریضه الهی به عنوان یک فرهنگ در بین مردم رواج داشته باشد، به طور حتم ما یک جامعه سالم خواهیم داشت.

وی با بیان این که بر اساس آیات قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع شخصی نبوده و باید در همه سطوح جامعه و نظام اداری اجرا شود، گفت: سالم‌سازی نظام اداری در گرو زنده شدن این فرضیه الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری پول‌های زیرمیزی، پارتی بازی، و بدحجابی را از مهم ترین مفاسد رایج در ادارات کشور برشمرد و گفت: هم اکنون تعداد مردان و زنان عفیف در ادارات کشور بی شمار و تنها تعدادی معدودی از افراد شاغل در ادارات گرفتار این گونه مفاسد هستند که باید امر به معروف و نهی از منکر شوند.

کد خبر 150186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =