70 درصد نیازهای صنعت حفاری در داخل تامین می‌شود

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: نزدیک به 70 درصد نیازهای صنعت حفاری در داخل تامین می شود.

علیرضا ضیغمی عصر یکشنبه (29 آذر) در حاشیه دیدار از هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: در این نمایشگاه اقلام زیادی از کالاهای مورد نیاز نسبت به سال گذشته داخلی شده است.

 

وی روند ساخت قطعات و تجهیزات این صنعت را در داخل پرشتاب خواند و اظهار داشت: بخش زیادی از تسهیلات سر چاهی و درون چاهی در این نمایشگاه ساخت داخل شده و با بازدیدی که از غرفه فولاد آلیاژی اسفراین داشتم، این شرکت در ساخت انواع فولادها و آلیاژها که نیاز کالاهای ویژه حفاری است پیشرفت خوبی داشته است.

 

ضیغمی با اشاره بی نیازی خرید خارجی اقلام مورد استفاده در صنعت حفاری که در داخل تولید انبوه می شود، گفت: برای نمونه سال گذشته سفارشی برای خرید رشته تکمیلی از خارج داشتیم که محقق نشد و به دنبال آن سه شرکت داخلی مشغول بکار شدند و اولین محصول ساخت امسال به بازار آمده و طرح تولید انبوه آن نیز در دست اجرا است.

 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در پیوند با این مطلب توضیح داد: از دستاوردهای نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری این است که انواع اقلام مورد نیاز ساخت داخل و بومی شده و صنعت حفاری در بخش عملیات حفاری و خدمات تخصصی به طور کامل از سوی نیروهای توانمند داخلی راهبری می شود.

 

وی بابیان این که هم اکنون  17 دستگاه حفاری در این شرکت فعالیت دارد که از این تعداد 10 دستگاه متعلق به شرکت ملی حفاری ایران است، گفت: سالانه حدود 50 حلقه چاه های توسعه ای و تعمیری نفت و گاز در حوزه عملیاتی نفت مناطق مرکزی حفاری می شود و خط مقدم تولید ما وابسته به صنعت حفاری است.

 

ضیغمی در ادامه درباره برنامه توسعه میدان های نفت و گاز در حوزه عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی، توضیح داد: توسعه پنج میدان نفتی و پنج میدان گازی در برنامه سال جاری این شرکت قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: طرح توسعه میدان های گازی سفید زاخو  و دی در دست اجراست و به تازگی میدان های گازی هالیکان و سفید باغون را برای توسعه به ما معرفی کرده اند و سه میدان نفتی خشت، سروستان و سعادت آباد در دست توسعه قرار دارد.

 

وی اظهار داشت:  دو میدان نفتی آذر و چنگوله نیز به وسیله شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) و پنج میدان نفتی و میدان های گازی سفید زاخو، دی و گشو در دست توسعه است که به همراه سفید باغون و هالیکان تعداد آنها به پنج میدان می رسد.

 

ضیغمی گفت: با توسعه این میدان ها ، تولید نفت این شرکت از 150 هزار به 310 هزار بشکه در روز افزایش و در بخش تولید گاز نیز رقم کنونی 300 میلیون متر مکعب به 360 میلیون متر مکعب در روز فزونی خواهد داشت.

 

هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری از روز شنبه (28 آذر)، با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در اهواز گشایش یافته است و فردا (سه شنبه اول دی) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 150239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =