پروژه ماکروویو ری-ساری- نکا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شانا _‌ گروه پالایش و پخش: پروژه ماکروویو ری-ساری- نکا اکنون در حال آزمایش‌های نهایی است و پیش‌بینی می‌شود دهه فجر امسال کارکنان و مسئولان افتتاحیه این پروژه را جشن بگیرند.

مدیر مخابرات شرکت لوله و مخابرات نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، همچنین از به پایان رسیدن شبکه آی‌.پی‌ سوئیچ تا پایان امسال خبر داد که به این ترتیب با چهار رقم می‌توان به تمام ایستگاه‌های مخابراتی شرکت خطوط لوله دسترسی داشت و تفاوت این سیستم با سیستم‌های قدیمی‌تر این است که می‌توان صوت، تصویر و اطلاعات را نیز انتقال داد.

به گفته مهندس محمدعلی پیشاهنگ، ظرفیت انتقال اطلاعات، صوت و تصویر در صنعت نفت، با دیجیتالی شدن شبکه آنالوگ ماکروویو 200 هزار دومگابیت کیلومتر افزایش می‌یابد و این در حالی است که پیشتر ظرفیت آنالوگ تنها هزار و980 کانال تلفن بوده است.

شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران به ‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی پالایش و پخش، وظیفه انتقال نفت خام از مبادی تولید به پالایشگاه‌ها و دریافت فرآورده‌های نفتی را از پالایشگاه‌ها و مبادی واردات و انتقال آنها به مخازن شرکت ملی پخش در سراسر کشور به عهده دارد.

تامین سوخت نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها و خوراک صنایع پتروشیمی از طریق 14 هزار کیلومتر لوله در سراسر کشور، 175 مرکز انتقال، تاسیسات و ایستگاه‌های فشارشکن و 215 ایستگاه مخابراتی انجام می‌شود.

در این میان، مخابرات از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در مجموعه اقتصادی و صنعتی است و شبکه مخابرات صنعت نفت با پیشینه‌ای به اندازه عمر این صنعت در ایران به ارائه خدمت در تمام این بخش‌ها مشغول است.

هم اکنون 215 ایستگاه مخابراتی در کشور به عنوان بازوی مخابراتی چهارمین تولیدکننده نفت جهان عمل می‌کنند.

کد خبر 150805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =